Τρίτη 24 Μαρτίου 2020

Δελτίο Τύπου για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Έχει γίνει πλέον συνείδηση όλων μας, ότι βρισκόμαστε σε όλον τον πλανήτη, και φυσικά και στη χώρα μας, αντιμέτωποι με μια πραγματικότητα δίχως προηγούμενο. Μια πραγματικότητα οδυνηρή όπου, λόγω της πανδημίας του ιού COVID-19, όχι μόνο απειλούνται η ζωή και η υγεία όλων μας αλλά δοκιμάζεται και η αντοχή της κοινωνίας μας.

Ως Δ.Σ. του Συλλόγου των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Κέρκυρας απευθύνουμε αισθήματα ευγνωμοσύνης σε όλους αυτούς που με υψηλό το αίσθημα του καθήκοντος, σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, εργάζονται άοκνα για το κοινωνικό σύνολο συμβάλλοντας στην εξασφάλιση πολύτιμων αγαθών και υπηρεσιών, όπως είναι η υγεία, η επάρκεια σε βασικά προϊόντα, η ενημέρωση, κτλ.

Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις δύσκολες κι ιδιαίτερες αυτές συνθήκες, παλεύουμε από τη δική μας σκοπιά με όλες μας τις δυνάμεις, με αλληλεγγύη προς τους μαθητές μας και τους γονείς τους που βιώνουν, πάρα πολλοί από αυτούς, εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες διαβίωσης αντιμέτωποι με το φάσμα της ανεργίας. Δεν σταματάμε να στηρίζουμε όλα τα αιτήματα για άμεση λήψη μέτρων προστασίας της υγείας των μαθητών μας και των οικογενειών τους, για την στήριξη των εργαζομένων και των δικαιωμάτων τους και για ζητήματα που αφορούν στις καθημερινές ανάγκες τους, όπως η σίτιση των ευάλωτων μαθητών μας.

Για το ζήτημα της υλοποίησης της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, έχουμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω, σε μια προσπάθεια να είμαστε, πάνω απ’ όλα ουσιαστικοί προς όφελος των μαθητών μας:
·                     Οι προσωπικές προσπάθειες των εκπαιδευτικών χρειάζονται ένα σαφές, εφικτό και συγκεκριμένο υποστηρικτικό πλαίσιο για να στηριχθούν, να καρποφορήσουν και να είναι στοιχειωδώς αποτελεσματικές. Η ανυπαρξία ενός τέτοιου πλαισίου σήμερα οδηγεί σε χαοτικές καταστάσεις και αποτελεί πεδίο νέων ανισοτήτων στην πρόσβαση στη γνώση. Το έγγραφο των οδηγιών – πέρα από τα γνωστά για το Φωτόδεντρο, κλπ. – δεν έχει τίποτα άμεσα εφαρμόσιμο και αξιοποιήσιμο. Ταυτόχρονα οι προτεινόμενες πλατφόρμες είναι παρωχημένες σε σημαντικό βαθμό (e-class), δεν είναι φτιαγμένες για τέτοιο όγκο ζήτησης, είναι αργές (ήδη σέρνονται) και δύσχρηστες, δημιουργώντας ήδη προβλήματα στους χρήστες. Επομένως, περισσότερο λειτουργεί σαν μια κίνηση εντυπωσιασμού, για να βγει το Υπουργείο από την υποχρέωση και να μεταθέσει τις ευθύνες στους εκπαιδευτικούς.

·                     Υπάρχει μια σειρά προβλημάτων που σχετίζονται με τη δυνατότητα πρόσβασης των μαθητών και εκπαιδευτικών  σε ηλεκτρονικό υπολογιστή καθώς και σύνδεσης με το διαδίκτυο. Θα πρέπει άμεσα η κυβέρνηση να φροντίσει για την παροχή εξοπλισμού με ηλεκτρονικούς υπολογιστές και πρόσβασης στο διαδίκτυο σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς.

·                     Πρόκειται για μια επικουρική-υποστηρικτική εκπαιδευτική διαδικασία, ενταγμένη στις ανάγκες που θέτει το ιδιόμορφο έκτακτο πλαίσιο που ζούμε, διαδικασία η οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί και δεν επιτρέπεται, επιστημονικά, να υποκαταστήσει την ουσιαστική και καίρια εκπαιδευτική διαδικασία της σχολικής τάξης και ζωής. Πραγματοποιείται σε επίπεδο ανατροφοδότησης και όχι για την κάλυψη επιπλέον ύλης, ως συμπληρωματικό εκπαιδευτικό μέσο και μόνο ως μορφωτικές, ψυχαγωγικές και επαναληπτικές δραστηριότητες, προσαρμοσμένες στην τάξη μας και τις ανάγκες των μαθητών μας, σύμφωνα και με τον προτεινόμενο από τους ειδικούς χρόνο επαφής των μαθητών με τους Η/Υ, tablet, κτλ.

·                     Επειδή είναι βέβαιο ότι, με βάση τις διαμορφωμένες συνθήκες, δεν πρόκειται να αρθούν όλες οι παραπάνω δυσκολίες για το σύνολο των μαθητών, θα πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να υλοποιήσει μορφές μαζικής και απευθείας επικοινωνίας-ενημέρωσης μαθητών και γονιών, προσαρμόζοντας το πρόγραμμα της Δημόσιας Τηλεόρασης (λειτουργία εκπαιδευτικής τηλεόρασης, ειδικά προγράμματα Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ, αξιοποίηση παιδικών και εφηβικών κινηματογραφικών ταινιών και θεατρικών παραστάσεων κ.ά.) και Ραδιοφωνίας με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες ανά τάξη και ηλικιακή ομάδα.

Κάνουμε σαφές ότι οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, για μια ακόμη φορά υπερασπιζόμενοι τον παιδαγωγικό μας ρόλο, θα πράξουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό με τα μέσα που διαθέτουμε εμείς και οι γονείς των μαθητών μας, ώστε να διασφαλιστεί η ισοτιμία και η συμμετοχή όλων στη διαδικασία. Το εκπαιδευτικό κίνημα εδώ και πολλά χρόνια αναδεικνύει και ζητά λύσεις για τα μεγάλα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης, όπως η χρόνια υποχρηματοδότηση, η απουσία διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών, η μη έγκαιρη στελέχωση των σχολείων, οι ελαστικές σχέσεις εργασίας, η αποδυνάμωση των υποστηρικτικών δομών (και φυσικά των ΚΕΠΛΗΝΕΤ), η ελλιπής υλική και ψηφιακή υποστήριξη των σχολείων και των μαθητών με τα αντίστοιχα υλικά για τη δυνατότητα και τη χρήση ψηφιακών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.

Κάθε σχολείο θα επιλέξει τα μέσα, τα εργαλεία, τους τρόπους αλλά και το περιεχόμενο που θα αξιοποιήσει γνωρίζοντας καλύτερα τις ανάγκες και τις δυνατότητες των μαθητών του, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η καλύτερη λειτουργία των παρεμβάσεων αλλά και η ενιαία λειτουργία του σχολείου, απέναντι σε κακόβουλες πολιτικές που επιδιώκουν την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών. Σε αυτή την κατεύθυνση μπορούν να αξιοποιηθούν για παράδειγμα, οι ιστοσελίδες των σχολείων, οι ιστοσελίδες των τάξεων, διάφορες δωρεάν εφαρμογές τηλεπικοινωνίας, η επικοινωνία με email, κλπ.

Στο πλαίσιο αυτό ο ΣΕΠΕ Κέρκυρας αναπροσάρμοσε το ιστολόγιό του  http://sepekerkyras.blogspot.com/ ώστε να φιλοξενεί εκπαιδευτικό υλικό για όλες τις τάξεις, προκειμένου αυτό να αποτελέσει βοήθημα τόσο για τους μαθητές μας, όσο και για τους εκπαιδευτικούς όλων των σχολείων. Προστέθηκε λοιπόν μια νέα σελίδα με χρήσιμο παιδαγωγικό υλικό για ποιοτικότερη αξιοποίηση του χρόνου που περνάμε στο σπίτι. Ο κατάλογος είναι πλούσιος, μεγάλος και ενδεικτικός: βιβλία για διάβασμα, περιηγήσεις σε εικονικά μουσεία, ηλεκτρονικά και πνευματικά παιχνίδια που ακονίζουν το μυαλό, πειράματα Φυσικής και κατασκευές με απλά υλικά, παιδικές ταινίες, θεατρικές παραστάσεις, ντοκιμαντέρ για τη φύση, τη γεωγραφία και την ιστορία, σελίδες για τις ξένες γλώσσες.

Στη σημερινή τραγική συγκυρία εκφράζουμε τη βούληση να συμπαρασταθούμε στους μαθητές και τις μαθήτριές μας, όπως πράττουμε σε όλη τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, όπου σταθήκαμε όχι μόνο παιδαγωγοί αλλά και εμψυχωτές όλων των παιδιών, με συναίσθηση της κοινωνικής μας ευθύνης. Δείχνουμε αλληλεγγύη, αγωνιζόμαστε όλοι μαζί εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, κοινωνία. Διεκδικούμε δημόσια εκπαίδευση ισχυρή, αντάξια των ονείρων και των αναγκών των μαθητών μας.

Όλοι οι εκπαιδευτικοί, αντιμετωπίζουμε την συγκεκριμένη κατάσταση έκτακτης ανάγκης με το τετράπτυχο "ψυχραιμία - σεβασμός – αλληλεγγύη – παιδαγωγική".

1 σχόλιο:

  1. Καλησπέρα σας και με όλο το σεβασμό ...
    όλοι οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί ιδιωτικοί και λιγότεροι του δημοσίου έχουν προχωρήσει στην εξ αποστάσεως μάθηση . Οι δάσκαλοι έχουν έρθει ήδη σε επαφή με τους μαθητές τους μέσω ηλεκτρονικών προγραμμάτων . Στέλνουν εργασίες που πρέπει να γίνουν με συγκεκριμένες ημερομηνίες και αποστολή πάλι πίσω . Όλα τα σπίτια έχουν internet , υπολογιστές , κινητά , mail. Οι μαθητές πρέπει να συνεχίσουν να έχουν καθήκοντα , κι ας μην γίνεται κλασική διδασκαλία. Πως θα επιστρέψουν σε ένα μήνα στο σχολείο όταν δεν θα έχει υπάρξει επανατροφοδοτηση; Ο κάθε εκπαιδευτικός από τον δικό του υπολογιστή / κινητό μπορεί να κάνει την προσπάθεια του . Να στείλει με mail επαναληπτικές ασκήσεις στους μαθητές του , να δηλώσει με αυτόν τον τρόπο ότι το σχολείο υπάρχει και θα ανταμώσουν ξανά αργότερα . Επίσης , να ξέρουν τα παιδιά τις υποχρεώσεις τους , και όχι απλές σελίδες στο internet για δημιουργική απασχόληση . Οι πράξεις έχουν αποτέλεσμα και το αίσθημα της φροντίδας και αγάπης του κάθε εκπαιδευτικού προς τους μαθητές του , υπό την αιγίδα και κατεύθυνση των υπευθύνων οργανισμών .

    ΑπάντησηΔιαγραφή