Πόσο εμπαιγμό και πόση υποκρισία μπορεί ακόμα να αντέξει η ελληνική κοινωνία και ο κόσμος της εκπαίδευσης από μια κυνική κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ;
· Οι τιμές στα βασικά είδη ευρείας κατανάλωσης, όπως τα τρόφιμα, εκτοξεύονται καθημερινά και οι αυξήσεις ξεπερνούν το 20%.
· Το πετρέλαιο θέρμανσης (και το φυσικό αέριο) έχουν φτάσει σε απελπιστικά ύψη μετατρέποντας τα σπίτια μας σε «ψυγεία»!
· Οι λογαριασμοί του ρεύματος έχουν σχεδόν διπλασιαστεί και η κυβέρνηση δίνει «ψίχουλα» ως επίδομα για να απορροφήσει τους κοινωνικούς κραδασμούς. Ο κόσμος πληρώνει το βαρύ τίμημα της «πράσινης» ενέργειας και της «απελευθέρωσης» από τα «δεσμά» του περίφημου «κρατικού μονοπωλίου» της ΔΕΗ δηλαδή των ιδιωτικοποιήσεων!
· Η μνημονιακή περίοδος και πολιτική μας καταδίκασε να ζούμε εδώ και 12 χρόνια με πετσοκομμένους μισθούς κατά 40%. Ο μνημονιακός ζόφος της αυτής περιόδου κατέκοψε τον 13ο και 14ο μισθό για όλους τους δημόσιους υπαλλήλους!
· Ενώ τα κενά στα σχολεία μας παραμένουν, κυρίως στις δομές της ειδικής αγωγής, ακόμα δεν έχουν ιδρυθεί τα νέα τμήματα ένταξης, αφού αδυνατούν να καλύψουν τα ήδη υπάρχοντα κενά.
· Εξαιρέθηκαν οι νεοδιόριστοι από τις άδειες που ισχύουν για τους υπόλοιπους διορισμένους εκπαιδευτικούς. Ενώ μάλιστα το ΣτΕ ακύρωσε τη σχετική απόφαση, το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει συμμορφωθεί!
· Η κυβέρνηση, αφού περιόρισε τις μέρες καραντίνας στο ελάχιστο, εκτός από τη μείωση της άδειας ειδικού σκοπού σε 5 ημέρες σε όλους τους υπαλλήλους του Δημοσίου που έχουν παιδιά που νοσούν με κορονοϊό, αποφάσισε ότι αν είσαι υγειονομικός ή εκπαιδευτικός, η άδεια ειδικού σκοπού χορηγείται υποχρεωτικά στον άλλο γονιό. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί, που έχουν παιδιά που νοσούν, δε δικαιούνται άδεια ειδικού σκοπού για να φροντίσουν τα παιδιά τους.
· Η κα Κεραμέως είναι η μοναδική υπουργός Παιδείας που σκέφτηκε ότι τα σχολεία θα σωθούν αν κόψει και την άδεια (1 μέρα το χρόνο) για τις συνελεύσεις και εκλογές των εκπαιδευτικών Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ.
· Τα παρατεταμένα lockdown υποχρέωσαν χιλιάδες εκπαιδευτικούς να καταθέσουν έναν και δύο μισθούς για να προμηθευτούν ηλεκτρονικό εξοπλισμό για την τηλεκπαίδευση! Οι μεγάλες ιδιωτικές αλυσίδες είδαν τα κέρδη τους να εκτοξεύονται στο ίδιο διάστημα. Τεράστια κεφάλαια υφαρπάχθηκαν από τις τσέπες των μισθωτών σε μια χούφτα επιχειρηματίες!
· Η Δημόσια Εκπαίδευση βρίσκεται σε καθεστώς παρατεταμένης υποχρηματοδότησης εδώ και πάνω από μια δεκαετία! Τα μνημόνια και η νεοφιλελεύθερη πολιτική στερούν από τα Δημόσια Σχολεία ζωτικούς πόρους για την λειτουργία τους και τον εξοπλισμό τους με σύγχρονα μέσα. Το «όραμα» της κυβέρνησης είναι να μετατρέψει τους εκπαιδευτικούς σε ζητιάνους που θα επαιτούν για χορηγίες!
· Αφήσαμε για το τέλος τη Δημόσια Υγεία! Την περίοδο 2020 – 2022, εν μέσω πανδημίας και με εκατόμβες θυμάτων, η κυβέρνηση της ΝΔ περιέκοψε σχεδόν 1,4 δις ευρώ(!) από τις κρατικές δαπάνες. Την ίδια στιγμή χάρισε αμύθητα κέρδη στα καλοθρεμμένα και κρατικοδίαιτα ΜΜΕ και στους κλινικάρχες, αφήνοντας το ΕΣΥ στη μοίρα του!
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες λοιπόν και με δεδομένο ότι οι εκπαιδευτικοί όπως και η μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία έχει χάσει πάνω από το 20% της αγοραστικής της δύναμης τους τελευταίους μόνο μήνες, η νέα φτώχεια και η φοροεπιδρομή της κυβέρνησης είναι προ των πυλών, η Κεραμέως παρουσιάζει το Voucher των 200€ ως κοινωνική πολιτική!
Θεωρεί ότι με χάντρες και καθρεφτάκια μπορεί να ξεγελάσει, να παραπλανήσει τον κόσμο της εκπαίδευσης. Ας μην γελιόμαστε! Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δεν έχει καμία αγωνία για να στηρίξει τους εκπαιδευτικούς. Το έχει αποδείξει άλλωστε αμέτρητες φορές στο πρόσφατο παρελθόν. Η κυβερνητική επιχείρηση «voucher 200€» σαν μοναδικό στόχο έχει να χαρίσει ξανά «ζεστό» χρήμα και νέα κέρδη στις εταιρίες της πληροφορικής. Λεφτά που θα προέλθουν και από τα εισοδήματα των εκπαιδευτικών.
Η τηλεκπαίδευση, αν και έχει απονομιμοποιηθεί πλήρως στα μάτια εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών, για τις σημαντικές ψυχοσωματικές και μαθησιακές συνέπειες που έχει για όλους/όλες, για την όξυνση των ανισοτήτων και παρόλο που και το ίδιο το ΥΠΑΙΘ πλέον αναγνωρίζει ότι «τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη διά ζώσης εκπαίδευση», συνεχίζει να τη χρησιμοποιεί «δια πάσα νόσο». Άλλοτε ως κατασταλτικό-τιμωρητικό μέσο για τις καταλήψεις και άλλοτε, έπειτα από σεισμικές δονήσεις ή στην κακοκαιρία για να εξυπηρετήσει το επικοινωνιακό παιχνίδι της κυβέρνησης ότι δήθεν όλα λειτουργούν κανονικά. Επιδιώκει να καλύψει έτσι τις εγκληματικές ευθύνες της για τη διαχείριση της πανδημίας, μιας και το μόνο μέτρο που πήρε για να παραμείνουν ανοιχτά τα σχολεία ήταν… τα ανοιχτά παράθυρα και ένα επιπλέον self test… Στο ΥΠΑΙΘ χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για τις χαμένες διδακτικές ώρες, κατηγορούν τις «άδειες» των εκπαιδευτικών για τα κενά, όταν υπάρχουν εκατοντάδες μέχρι και αυτή τη στιγμή με δική τους ευθύνη. To «επιτελικό κράτος» δεν παίρνει μέτρα για τα σχολεία με το πρώτο χιόνι, την πρώτη βροχή (πλημμυρισμένα προκάτ), το κρύο, τον καύσωνα κλπ, έχει όμως το μαστίγιο του αυταρχισμού, της τρομοκρατίας και των απειλών για τους εκπαιδευτικούς.
Καταγγέλλουμε την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και την κυβέρνηση της ΝΔ που εμπαίζουν τον κλάδο, επιχειρούν να στήσουν μια νέα πλάνη για να διασκεδάσουν τη γενικευμένη οργή, να συγκαλύψουν την αντιδραστική πολιτική τους επιβάλλει νέα ακόμα μεγαλύτερη φτώχεια στο Δημόσιο Σχολείο.
Καλούμε τους ΣΕΠΕ και τη ΔΟΕ άμεσα να απαιτήσουν αγωνιστικά:
- Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης της Δημόσιας Παιδείας από τον κρατικό προϋπολογισμό!
- Να δοθούν τα κονδύλια των «voucher» για την ενίσχυση των Δημόσιων Σχολείων! Να εξοπλιστούν όλα τα σχολεία με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα με την ευθύνη του κράτους! Οι εκπαιδευτικοί δεν επαιτούμε για χορηγίες!
- Να αυξηθούν εδώ και τώρα οι μισθοί των εκπαιδευτικών! Να επανέλθει άμεσα ο 13ος και 14ος μισθός!
- Να μπει τέλος στο καθεστώς της φτώχειας! Να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό και την εργασία μας!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου