Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2018

ΣΕΠΕ & ΕΛΜΕ ΚΕΡΚΥΡΑΣ: Κινητοποίηση Σάββατο 3 Νοέμβρη


Σάββατο 3 Νοέμβρη 10.30 προσυγκέντρωση στην πρώην Νομαρχία
  Πολιτική πρόκληση και πολιτικά- προεκλογικά  παιχνίδια

 Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
      Το Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2018 ο Υπουργός Παιδείας θα βρίσκεται στην Κέρκυρα ως επίσημος καλεσμένος και μοναδικός ομιλητής της Ένωσης Γονέων για να παρουσιάσει την δομή και τους στόχους του νέου Λυκείου. Το ΔΣ του ΣΕΠΕ Κέρκυρας αποφάσισε ομόφωνα στην τελευταία συνεδρίαση να συμπορευτεί με την ΕΛΜΕ Κέρκυρας και καλεί όλους τους συναδέλφους
σε συγκέντρωση – διαμαρτυρία στο Εργατικό Κέντρο, το Σάββατο 3 Νοέμβρη στις 10.30 (προσυγκέντρωση στην πρώην Νομαρχία).
 ΕΛΜΕ Κέρκυρας: Άραγε ο Υπουργός Παιδείας αναζητεί εναγωνίως ένα ακροατήριο; Το έχει βρει αποδεχόμενος την πρόσκληση μιας «ένωσης γονέων» με αμφισβητούμενο θεσμικό κύρος;  Και μάλιστα όταν αυτή η ένωση  επιχειρεί να εξασφαλίσει de facto την αναγνώρισή της μέσω της στενής σχέσης με υπηρεσιακούς παράγοντες και «υψηλά» πολιτικά πρόσωπα; Με τόσο φτηνά παιχνίδια νομίζει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων πως θα δημιουργήσει ένα κλίμα υποστήριξης της κυβερνητικής πολιτικής;  Η πρόκληση μάλιστα είναι πολλαπλή ακριβώς γιατί πρόκειται για μια πολιτική- προεκλογική εκδήλωση, σε ένα νησί που βουλιάζει στα σκουπίδια και στα ΜΑΤ, με ομιλητή έναν υπουργό μιας  κυβέρνησης η οποία έχει την κεντρική ευθύνη γι’ αυτήν την κατάσταση και για  άλλα σοβαρά ζητήματα.
 Το Υπουργείο Παιδείας σε αγαστή συνεργασία με τον ΟΟΣΑ στα πλαίσια των μνημονιακών δεσμεύσεων συνεχίζει στην ίδια κατεύθυνση με τις προηγούμενες κυβερνήσεις και στην εκπαίδευση.
Επιδιώκουν να διαμορφώσουν μια γενιά χαμηλών προσδοκιών, περισσότερο αμόρφωτη και περιορισμένη στην κατάρτιση αλλά και μια μειοψηφία νέων που θα έχουν μια εργαλειακή σχέση με τη μάθηση, σε ένα κυνήγι προσόντων και ατομισμού. Γι αυτό με κυνικό τρόπο εξοβελίζουν τη Γενική Παιδεία από το Λύκειο. Η διαδικασία της μάθησης απογυμνώνεται και από τα τελευταία κριτικά – αναστοχαστικά στοιχεία που της εξασφάλιζαν οι αρχές του αστικού ανθρωπισμού.

·         Η πρόταση για το νέο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση  σηματοδοτεί ένα Λύκειο ακόμα πιο ταξικό μέσα από τη σκλήρυνση των εξεταστικών φραγμών. Μέσα στο ίδιο σχολείο και στην ίδια τάξη  κατηγοριοποιούνται στην πράξη οι μαθητές. ανάλογα με το αν θα επιλέξουν  την απόκτηση του απολυτηρίου με ενδοσχολικές εξετάσεις τύπου πανελληνίων ώστε να  διεκδικήσουν  την εισαγωγή σε ένα μόνο τμήμα χαμηλής ζήτησης ή αν επιλέξουν να συμμετάσχουν στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων για τις σχολές υψηλής ζήτησης.
·        Κατηγοριοποιούνται επίσης τα σχολεία μέσω των εξετάσεων με κοινά θέματα ανά δήμο ή περιφέρεια ,κάτι που συμπεριλαμβάνεται στις κατευθύνσεις της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ
·        Επέρχεται διαχωρισμός  των  πανεπιστημιακών  σχολών και  τμημάτων σε χαμηλής και υψηλής ζήτησης   με άδηλο το μέλλον των τμημάτων χαμηλής ζήτησης
Ας μην ξεχνάμε την ομολογημένη επιδίωξη όλων των κυβερνήσεων να στρέψουν, ει δυνατόν πολύ πρώιμα, το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών στην τεχνική εκπαίδευση, χωρίς βέβαια να λαμβάνουν μέτρα για την πραγματική αναβάθμισή της, έστω και με τους όρους του υπάρχοντος κοινωνικού και εκπαιδευτικού συστήματος. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο στόχος της κυβέρνησης είναι η προώθηση της πρόωρης εξειδίκευσης, της τυποποίησης και εργαλειοποίησης της γνώσης με όρους λειτουργίας της αγοράς.
 Η καλλιέργεια ψεύτικων ελπίδων για μείωση των οικογενειακών δαπανών για φροντιστήρια ,επειδή δήθεν αναβαθμίζεται η ενδοσχολική διδασκαλία με αύξηση των ωρών συγκεκριμένων μαθημάτων, αποτελεί πρόκληση και υποτίμηση της νοημοσύνης των εργαζόμενων και άνεργων γονέων , αφού το σύστημα γίνεται ακόμα πιο εξετασιοκεντρικό  Το υπουργείο προωθεί ακόμα περισσότερο την εργαλειοποίηση των εκπαιδευτικών, καθώς οι διδάσκοντες θα εξαναγκαστούν να φροντιστηριοποιήσουν ακόμα περισσότερο τη διδασκαλία τους στην Γ΄ λυκείου, που επίσημα έχει αναγορευτεί σε προπαρασκευαστική τάξη για τα ΑΕΙ αλλά μελλοντικά και στις μικρότερες τάξεις.
Αυτήν την επιλογή  ο κόσμος της εκπαίδευσης την απορρίπτει απερίφραστα και αντιπαραθέτει το δικό του όραμα που είναι ένα ενιαίο 12χρονο δημόσιο  σχολείο που να χωράει όλα τα παιδιά,  όλους τους δασκάλους και  όλη τη γνώση. Πέρα όμως από τα γενικότερα, την υποχρηματοδότηση και την αδιοριστία  στην εκπαίδευση, είναι ειρωνεία ότι ο Υπουργός είναι αυτός που έχει την υπογραφή του στα 27αρια τμήματα (ακόμη και στα τμήματα προσανατολισμού της Γ΄ Λυκείου), στον περιορισμό τμημάτων στην επιλογή της β΄ ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο, στη μη έγκριση ολιγομελών τμημάτων, σε συγχωνεύσεις καταργήσεις τμημάτων, στη μείωση της  μοριοδότησης σχολείων, στα 48 κενά μέχρι σήμερα στην Κέρκυρα, στην ανύπαρκτη στήριξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης, στις άθλιες σχολικές εγκαταστάσεις .

Γι’ αυτό καλούμε εκπαιδευτικούς ,μαθητές, γονείς, φοιτητικούς συλλόγους σωματεία που αρνούνται τις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές της κυβέρνησης και αγωνιούν για τη δραματική κατάσταση που βρίσκεται το νησί μας σε συγκέντρωση – διαμαρτυρία στο Εργατικό Κέντρο, το Σάββατο 3 Νοέμβρη.

Προσυγκέντρωση  10.30 στην πρώην Νομαρχία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου