«Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας» των σχολικών μονάδων:
η είσοδος στο σχολείο της αξιολόγησης και της τιμωρίας
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Μετά την έκδοση Υπουργική Απόφασης 491-9/1/2021, (σε υλοποίηση των όσων προβλέπονται από τον ν.4692/2021) καλούνται οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να συντάξουν εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας (ΕΚΛ) εντός του σχολικού έτους 2020 – 2021. Ευθύς εξαρχής ξεκαθαρίζουμε ότι η Υ.Α. δεν προβλέπει κάποιο χρονικό όριο για την ενέργεια αυτή, επομένως τυχόν πιέσεις προς τις σχολικές μονάδες ώστε εσπευσμένα να προχωρήσουν στις διαδικασίες σύνταξης ΕΚΛ πρέπει να καταγγέλλονται στο Δ.Σ. του Συλλόγου, όπως επισημαίνει στην τελευταία απόφασή της η ΔΟΕ.
Το πνεύμα και οι στοχεύσεις της Υ.Α. για τον ΕΚΛ κινούνται στο πλαίσιο της εφαρμογής της καταδικασμένης από το σύνολο του κλάδου, εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, αφού στον θεματικό άξονα (9) «Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας» περιλαμβάνεται ως δείκτης η «Διασφάλιση της εφαρμογής του σχολικού κανονισμού». Ενδεικτική άλλωστε είναι και η αναφορά του ΕΚΛ στην «Έκθεση αποτίμησης – ανατροφοδότηση – προτάσεις βελτίωσης» αλλά και στην «τρέχουσα νομοθεσία» για το περιεχόμενο και τον προσανατολισμό που θα δώσει στη συνέχεια το ΥΠΑΙΘ στον ΕΚΛ.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Είναι φανερό ότι τα αντανακλαστικά του Υπουργείου είναι εξαιρετικά σε ότι αφορά την αντιδραστικοποίηση του ρόλου του σχολείου και την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων (βλέπε αξιολόγηση/κατηγοριοποίηση σχολείων) και σχεδόν ανύπαρκτα όταν πρόκειται για τις αληθινές ανάγκες μας.
Η δημοσίευση του «εσωτερικού κανονισμού» οδηγεί στη σύγκριση, τον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση αφού το ίδιο το περιεχόμενό του άπτεται βασικών πλευρών λειτουργίας του σχολείου. Είναι χαρακτηριστικό ότι βασικό του χαρακτηριστικό είναι ένας κατάλογος με υποχρεώσεις και ποινές.
Κανείς δεν είναι ενάντια στη θέσπιση ενός πλαισίου λειτουργίας της σχολικής μονάδας ή καλύτερα ενός πλαισίου δικαιωμάτων και υποχρεώσεων στα πλαίσια των ευρύτερων στοχεύσεων δημιουργίας κλίματος εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης και σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ενημερώνουμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, που πιθανόν αδυνατεί να το αντιληφθεί ότι, όλα αυτά συμβαίνουν και σήμερα. Πολλά από τα κοινωνικά και εκπαιδευτικά προβλήματα που ξεσπούν μέσα στο σχολείο έχουν την αιτία τους σε προβλήματα που γεννιούνται έξω από αυτό. Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, με συναίσθηση του παιδαγωγικού μας ρόλου, μέσα από τους συλλόγους διδασκόντων, χωρίς τυμπανοκρουσίες, αντιμετωπίζουμε καθημερινά απλά ή συνθετότερα προβλήματα.
Τέλος, επισημαίνουμε για ακόμα μια φορά ότι σύμφωνα με την τελευταία απόφαση της ΔΟΕ που σας έχουμε ήδη αποστείλει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους εκπαιδευτικούς «να μην προχωρήσουν σε καμία ενέργεια σύνταξης εσωτερικού κανονισμού πριν δοθούν συγκεκριμένες κατευθύνσεις από την Ομοσπονδία, κάτι που θα γίνει πολύ σύντομα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου