Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2020

Ανακοίνωση για το άνοιγμα των σχολείων

 

Η σχολική χρονιά ξεκινάει στις 14 Σεπτεμβρίου, κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Οι όροι ανοίγματος των σχολείων που επιχειρεί να επιβάλει η κυβέρνηση αποτελούν μια εκπαιδευτική εκδοχή της πολιτικής της ανοσίας της αγέλης. Η κυβέρνηση φέρει βαρύτατες ευθύνες για τις συνέπειες των επιλογών της. Το ΥΠΑΙΘ, με μια πρωτοφανή επίδειξη κυνισμού, επιμένει στην αντιεκπαιδευτική ατζέντα, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους.

Μας λένε: «Είμαστε έτοιμοι για κάθε περίσταση» Το πόσο έτοιμοι είναι αποδείχθηκε με το επιβεβαιωμένο κρούσμα στην Καλλιθέα. Είναι έτοιμοι «να μας στείλουν αδιάβαστους» εμάς και τους μαθητές μας. Χρειάστηκαν πέντε (5) ημέρες και συνεχείς καταγγελίες του τοπικού Συλλόγου Εκπαιδευτικών για να γίνουν επιτέλους διαγνωστικά τεστ στους συναδέλφους του σχολείου.

Μας λένε: «Θα σταλούν αναλυτικές οδηγίες» Αυτή τη δήλωση έκανε η κα Κεραμέως μπροστά στην αδυναμία της να απαντήσει σε ερωτήσεις που της έγιναν. Μέχρι σήμερα, οι μόνες οδηγίες που έχουν σταλεί είναι «μάσκες, αντισηπτικό, πλύσιμο χεριών, αποφυγή συγχρωτισμού».

Μας λένε: «Ο μέσος όρος των μαθητών ανά τμήμα είναι 17», όταν το 50% των μαθητών στα αστικά κέντρα, φοιτά σε τμήματα με αριθμό μεγαλύτερο του 21. Καλούμε τον κ. Μαγιορκίνη να έλθει σε νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο του Συλλόγου μας, να στήσει τη διάταξη με τα 16 θρανία, (με 8 ζευγάρια θρανίων σε μακρόστενη αίθουσα μήκους 12 μέτρων που μάλλον θυμίζει βαγόνι τρένου ή διάδρομο) και να μας αποδείξει ότι ο κίνδυνος μετάδοσης του ιού σε 15 μαθητές που κάθονται ανά ένας, είναι ο ίδιος με την περίπτωση όπου 25 μαθητές κάθονται ανά δύο στο ίδιο θρανίο. Μέσα σε συνθήκες πανδημίας, η κυβέρνηση νομοθέτησε την αύξηση μαθητών σε 25 σε κάθε τμήμα!

Μας λένε: «Λύσαμε το πρόβλημα καθαρισμού των σχολείων», όταν στα σχολεία δεν έχει διασφαλιστεί η μόνιμη και διαρκής παρουσία καθαριστών/στριών, σε όλο το ωράριο της λειτουργίας τους.

Μας λένε: «Η τάξη είναι σταθερή ομάδα». Προφανώς οι άνθρωποι που τα λένε αυτά δεν έχουν περάσει ούτε έξω από ένα δημόσιο σχολείο και γι αυτό δεν γνωρίζουν ότι υπάρχει ολοήμερο, τουαλέτες, διαλείμματα, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που πηγαίνουν σε 4 διαφορετικά σχολεία και 24 διαφορετικά τμήματα. Δεν γνωρίζουν ότι στο ολοήμερο τρώνε κάθε μεσημέρι (χωρίς μάσκα βέβαια) μαθητές από τουλάχιστον 2 ή 3 διαφορετικά τμήματα, με εκπαιδευτικούς που λίγο πριν βρίσκονταν σε άλλο τμήμα και σε θρανία που λίγο πριν κάθονταν άλλοι μαθητές. Δεν γνωρίζουν ή μάλλον δεν τους ενδιαφέρει πως λειτουργεί ένα νηπιαγωγείο.

Μας λένε: «Υπάρχει πλήρης κάλυψη υγειονομικού υλικού». Βέβαια δεν έχουν έλθει ακόμη, αλλά μην πανικοβάλλεστε θα το τακτοποιήσουν μερικοί ακόμη χορηγοί…

Μας λένε: «Έχουν δοθεί χρήματα για την αντιμετώπιση της πανδημίας στα σχολεία». Απαντάμε: Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ εδώ και έξι μήνες δεν έχουν δώσει δεκάρα τσακιστή στη δημόσια εκπαίδευση για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Αντίθετα μοιράζουν απλόχερα ευχαριστίες σε ιδιώτες και εταιρείες που πετάνε χάντρες (και παγουρίνο) στους ιθαγενείς προς χάριν των φοροαπαλλαγών τους. Όσα εξαγγέλλονται είναι πολύ λιγότερα από τη διαφημιστική δαπάνη που έχουν πάρει τα φιλικά ΜΜΕ, είναι ψίχουλα μπροστά στις πραγματικές ανάγκες που υπάρχουν.

Με δυο λόγια: Το Υπουργείο Παιδείας και οι διοικητικοί του μηχανισμοί είναι εντελώς ανέτοιμοι: διανομή υγειονομικού υλικού, καθορισμός και επικαιροποίηση των πρωτοκόλλων αντιμετώπισης κρουσμάτων, απάντηση ερωτημάτων (όπως τι θα γίνεται με τα παιδιά του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου αν ασθενήσει εκτάκτως ένας εκπαιδευτικός;) διορισμοί, τοποθετήσεις, προσλήψεις αναπληρωτών, κλπ..

Την ίδια στιγμή, στο τελευταίο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας, στο άρθρο 24, προβλέπονται προκηρύξεις για τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτ(ρι)ών για κάλυψη έκτακτων κενών ή για τηλεκπαίδευση (λόγω Covid-19)! Με μια πρωτοφανή αιφνίδια κίνηση η κυβέρνηση επιδιώκει  να εισαγάγει νέες εργασιακές σχέσεις γαλέρας στην εκπαίδευση –τον θεσμό του προσωρινού αναπληρωτή- καθώς και να εγκαθιδρύσει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως δομικό στοιχείο του σχολικού συστήματος, με διαδικτυακά - εξ αποστάσεως τμήματα μαθητών και εξ αποστάσεως εκπαιδευτικούς. Δηλώνουμε την κάθετη αντίθεσή μας σε αυτή την άθλια τροπολογία και ζητάμε την άμεση απόσυρσή της. Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.

Επιπρόσθετα, η εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας βρίσκεται ακόμα στον αέρα, καθώς με ευθύνη της δημοτικής αρχής δεν υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες για όλους τους μαθητές με αποτέλεσμα δεκάδες νήπια και προνήπια να βρίσκονται εκτός δημόσιας εκπαίδευσης!

 

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αναλώσιμοι!

Απαντάμε αποφασιστικά. Τα σχολεία δεν μπορούν να ανοίξουν αν δεν πληρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις ασφαλούς λειτουργίας τους:

 

·         Ολιγομελή τμήματα - Μέχρι 15 παιδιά στο τμήμα. Λύσεις υπάρχουν αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση. Να απαιτήσουμε να αξιοποιηθεί άμεσα κάθε διαθέσιμος χώρος για λειτουργία επιπλέον τμημάτων. Να διατεθεί κάθε διαθέσιμος κατάλληλος χώρος από το δημόσιο και την τοπική αυτοδιοίκηση.

·         Ένας έως δύο παραπάνω εκπαιδευτικοί σε κάθε σχολείο για κάλυψη έκτακτων αναγκών λόγω ασθένειας κλπ. συναδέλφων.

·         Προσλήψεις μόνιμων καθαριστών/στριών – υπεύθυνων καθαριότητας για όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και όχι μόνο για κάποιες ώρες. Οι εργασίες καθαριότητας των σχολείων να ξεκινήσουν άμεσα και όχι ένα 24ωρο πριν τον αγιασμό.

·         Δωρεάν Υγειονομικό υλικό (μάσκες, αντισηπτικά, θερμόμετρα), δωρεάν μαζικά και επαναλαμβανόμενα διαγνωστικά τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

·         Όταν διαπιστώνεται κρούσμα να κλείνει όλο το σχολείο (και όχι μόνο το τμήμα) για να γίνουν διαγνωστικά τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες.

·         Συγκεκριμένο και ρεαλιστικό πρωτόκολλο λειτουργίας που θα παίρνει υπόψη του τις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των σχολείων.

·         Πρόσληψη σχολικών νοσηλευτών σε όλα τα σχολεία. Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων.

 

Αγωνιστικό πρόγραμμα δράσης

1.      Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου, 13.30, πανεκπαιδευτική συγκέντρωση στο Μαράσλειο

2.      Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου, 18:30, Έκτακτη Γενική Συνέλευση (με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας) στο 6ο Δημοτικό Σχολείο

3.      Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου, 13:30, πανεκπαιδευτική συγκέντρωση στη ΠΔΕ Ιονίων Νήσων και κοινή συνεδρίαση των Διοικητικών Συμβουλίων του ΣΕΠΕ, της ΕΛΜΕ και της Ένωσης Γονέων

Το δημόσιο σχολείο να ανοίξει και να λειτουργήσει με όλους τους μαθητές αλλά με όρους ασφάλειας!

Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας: για το δημόσιο σχολείο, για τις ζωές και την υγεία μας!


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου