Τρίτη 9 Ιουνίου 2020

Κινητοποίηση 10 Ιουνίου

Το Υπουργείο Παιδείας ισοπεδώνει τη δημόσια εκπαίδευση
ΤΕΤΑΡΤΗ 10 ΙΟΥΝΙΟΥ ΣΤΙΣ 19:30 ΣΤΗΝ ΑΝΟΥΝΤΣΙΑΤΑ
Την Τρίτη 9 Ιουνίου το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο προωθείται για συζήτηση και ψήφιση στην ολομέλεια της Βουλής με προοπτική να ψηφιστεί την Τετάρτη 10 Ιουνίου. Το νομοσχέδιο αυτό, στη γραμμή όλων των προηγούμενων αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, σαρώνει όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, οξύνει τις ταξικές ανισότητες ορθώνοντας ακόμη μεγαλύτερα εμπόδια στην πρόσβαση στη γνώση και τη μόρφωση των μαθητών από εργατικές και λαϊκές οικογένειες, υποβαθμίζει και υπονομεύει παραπέρα τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, προωθεί την αξιολόγηση, την αύξηση του ορίου μαθητών ανά τμήμα, το εξεταστικό κάτεργο και την επαναφορά διαγωγής και πολυήμερων αποβολών σε Γυμνάσιο και Λύκειο, τις αντιδραστικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών σε νηπιαγωγείο και δημοτικό.
Αντίθετα, εκπαιδευτικοί και γονείς παλεύουμε για το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση, για μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία, διορισμό/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, μείωση των μαθητών ανά τμήμα, αύξηση των δαπανών για την παιδεία, παλεύουμε για ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών (δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση και ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο).
Ο εμπαιγμός του Υπουργείου Παιδείας για το όριο των μαθητών ανά τμήμα
Στις 18 Μάη, η Υπουργός Παιδείας δήλωνε σε συνέντευξή της στα Νέα: «Δεν θα συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο οι διατάξεις που αφορούν [στον] αριθμό των μαθητών ανά τάξη στο δημοτικό σχολείο». Δέκα ημέρες αργότερα, στις 28 Μάη, κατέθεσε το νομοσχέδιο με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», το οποίο, στο άρθρο 50 προβλέπει αύξηση του μέγιστου αριθμού παιδιών ανά τμήμα, από 22 στα 25 παιδιά για τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία. Πρόκειται για ένα ακόμα δείγμα γραφής για το είδος της εκπαιδευτικής πολιτικής που ασκεί το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση.
Επιπλέον, στο ίδιο άρθρο ορίζεται ότι, σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δέκα πέντε (15) ανά τμήμα, ενώ καταργούνται οι τριμελείς επιτροπές του Π.Δ. 79 και όλες οι αρμοδιότητες υποχρεωτικών μετακινήσεων μαθητών μεταβιβάζονται αποκλειστικά στους Διευθυντές Εκπαίδευσης. Τέλος, η ισχύς των παραπάνω διατάξεων αρχίζει για την πρώτη εγγραφή προνηπίων ή νηπίων στο νηπιαγωγείο και για την εγγραφή στην πρώτη τάξη του δημοτικού από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής. Επειδή όμως το νομοσχέδιο δεν προβλέπεται να ψηφιστεί έως τις 10 Ιουνίου, θα πρέπει να οριστούν τα τμήματα με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που προβλέπει 22 μαθητές ανά τμήμα. Τι έκανε λοιπόν το Υπουργείο;
Κυκλοφόρησε εγκύκλιο (αρ. πρωτ. 66315 /Δ1/1-6-2020) που παρατείνει την προθεσμία συγκρότησης τμημάτων από τις 10 στις 22 Ιουνίου. Γιατί τόση βιασύνη να εφαρμοστεί άμεσα η συγκεκριμένη διάταξη; Αρκεί κάποιος να ρίξει μια ματιά στις εκτιμήσεις αιρετών για τις χαμένες θέσεις εργασίας νηπιαγωγών, δασκάλων και εκπαιδευτικών ειδικοτήτων για να αντιληφθεί το πολυπόθητο μακροοικονομικό όφελος στο οποίο στοχεύει. Συγκεκριμένα, με βάση αυτές τις εκτιμήσεις, υπολογίζοντας με 24ρια τμήματα, έχουμε 48 λιγότερα τμήματα Α΄ Δημοτικού στη Διεύθυνση Π.Ε. Κέρκυρας. Αντίστοιχες είναι και οι μειώσεις τμημάτων νηπιαγωγείων.
Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη γνώση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας για να κατανοήσει κανείς ότι, σήμερα ειδικά, απαιτείται μικρός αριθμός μαθητών ανά τμήμα ώστε να αναβαθμιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία, να αντιμετωπιστούν πιο αποτελεσματικά τα μορφωτικά ελλείμματα της μακρόχρονης αναστολής των σχολείων και να διασφαλιστούν οι κανόνες υγιεινής και τήρησης των αποστάσεων στις σχολικές αίθουσες στην περίοδο της πανδημίας. Ωστόσο, οι κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ για δραστικές περικοπές και μείωση του κόστους των δημοσίων δαπανών έχουν απόλυτη προτεραιότητα για το Υπουργείο Παιδείας.
Τις επόμενες ημέρες, εβδομάδες και μήνες, το εκπαιδευτικό κίνημα θα αναμετρηθεί μετωπικά με τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές. Απέναντι στη σιδερένια αποφασιστικότητα του ΟΟΣΑ και το νεοθατσερισμό της Κεραμέως οφείλει να προτάξει τη μαζικότητα, τη φαντασία, τη δυναμική του αλλά και μια πλατιά μετωπική πολιτική συμμαχιών με τους γονείς και τους εργαζόμενους. Ήδη, το εκπαιδευτικό κίνημα έδειξε την αποφασιστικότητά του ΑΚΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΜΕΡΕΣ σε όλα τα σχολεία! Με την ίδια αποφασιστικότητα θα συνεχίσουμε και για την αξιολόγηση, με όπλο την απεργία-αποχή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου