Αντώνης Κουρσάρης,
Πρόεδρος ΣΕΠΕ Κέρκυρας
Εκ μέρους του ΣΕΠΕ Κέρκυρας χαιρετίζουμε τις χιλιάδες των εργαζομένων, νεολαίας και του λαού που σμίγουν όλες αυτές τις μέρες σε ένα τεράστιο μέτωπο διαμαρτυρίας και αγωνιστικής διεκδίκησης.
To επίσημο blog του Συλλόγου των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Κέρκυρας. Βελισσαρίου 7, τηλ & fax: 2661030834, email:sepekerkyras@gmail.com
Αντώνης Κουρσάρης,
Πρόεδρος ΣΕΠΕ Κέρκυρας
Εκ μέρους του ΣΕΠΕ Κέρκυρας χαιρετίζουμε τις χιλιάδες των εργαζομένων, νεολαίας και του λαού που σμίγουν όλες αυτές τις μέρες σε ένα τεράστιο μέτωπο διαμαρτυρίας και αγωνιστικής διεκδίκησης.
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΕΜΠΤΗ
16/3
ΠΡΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ 11 π.μ. ΓΕΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ
ΝΑ
ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ! ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΟΙ ΕΝΟΧΟΙ!
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΔΟΛΟΦΟΝΙΚΗΣ, ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΑΪΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΟΥΣ
ΓΙΑ ΝΑ
ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ
Το
δυστύχημα – έγκλημα στα Τέμπη δεν ήταν μια «κακιά στιγμή», ένα ανθρώπινο λάθος,
αλλά το αποτέλεσμα μιας πολιτικής που συστηματικά υποβαθμίζει και μετατρέπει σε
εμπόρευμα τα δημόσια αγαθά, αδιαφορώντας για τις συνέπειες στις ζωές των
ανθρώπων. Οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες
υποβαθμίστηκαν και απαξιώθηκαν συστηματικά τα προηγούμενα χρόνια. Το προσωπικό
τους μειώθηκε και οι υποδομές τους συρρικνώθηκαν με στόχο να πουληθούν φθηνά σε
ιδιώτες οι οποίοι συνεχίζουν να επιδοτούνται από το
κράτος. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πουλήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση σε εταιρία ιταλικών
συμφερόντων και σήμερα επιδοτείται από το κράτος και
τελικά έχουμε βρεθεί με χειρότερες υποδομές από αυτές που υπήρχαν πριν 20
χρόνια. Το αποτέλεσμα το είδαμε στα Τέμπη: τουλάχιστον 57 άνθρωποι
πλήρωσαν με τη ζωή τους την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και τα κέρδη των εταιρειών.
Όμως
αυτό που συνέβη στους σιδηρόδρομους δεν είναι «μεμονωμένο» περιστατικό. Είτε
πρόκειται για την ιδιωτικοποίηση της ενέργειας, είτε για τη διάλυση του
δημόσιου συστήματος υγείας, οι επιχειρήσεις είναι αυτές που θα αποκομίσουν τα
κέρδη, ενώ η κοινωνία αυτή που θα φορτωθεί και θα πληρώσει τις ζημιές.
Εγκληματικές είναι οι ευθύνες
της κυβέρνησης της ΝΔ που υλοποιούσε κάθε απαίτηση της
Ferrovi/Hellenic Train, που δεν τοποθέτησε το ολοκληρωμένο σύστημα ασφαλείας,
που κράτησε διαλυμένο τον ΟΣΕ, κάνοντας προσλήψεις σταθμαρχών με μπλοκάκια! Τα
κροκοδείλια δάκρυα, οι δήθεν συγνώμες του κυνικού Μητσοτάκη και η
παραίτηση-μαϊμού του Κ. Καραμανλή που επιστρέφει ως υποψήφιος βουλευτής(!) δεν
μας ξεγελούν. Η καταστολή των διαδηλώσεων με χημικά και τις συμμορίες των ΜΑΤ
και Δράση δείχνουν τις προθέσεις τους.
Ο
απέραντος πόνος από τον άδικο χαμό δεκάδων, νέων κυρίως, ανθρώπων έγινε οργή. Η
οργή βγαίνει στους δρόμους και γίνεται ποτάμι ανατροπής. Τίποτα δεν είναι ίδιο
μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Οι πολιτικοί ένοχοι πρέπει να πληρώσουν. Η
πολιτική που δολοφονεί θα ανατραπεί! Αυτό είναι το μήνυμα από τις συγκλονιστικές, επίμονες κινητοποιήσεις, με
τις απεργίες των σωματείων, τον ξεσηκωμό των φοιτητών και των μαθητών
και των νέων σε όλη την Ελλάδα. Ο
ξεσηκωμός των εργαζομένων και των νέων με τα μεγαλειώδη συλλαλητήρια σε όλη τη
χώρα στην 24ωρη απεργία στις 8 Μάρτη, την ΑΔΕΔΥ, πρωτοβάθμια σωματεία και
ομοσπονδίες, από πολλά Εργατικά Κέντρα, πρέπει να συνεχιστεί και να κλιμακωθεί.
Από την πολιτική απαξίωσης και εμπορευματοποίησης των
δημόσιων αγαθών δεν εξαιρείται η εκπαίδευση. Το δημόσιο σχολείο συστηματικά απαξιώνεται και μετατρέπεται σε ένα πιο
ταξικό σχολείο για όλο και λιγότερους, με τα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας
να συρρικνώνονται διαρκώς. Γι’ αυτό και η Ν.Δ θεσμοθέτησε την Ελάχιστη Βάση
Εισαγωγής, που αφήνει χιλιάδες μαθητές έξω από τα πανεπιστήμια, ενώ με την
Τράπεζα Θεμάτων και τη σταδιακή και όλο και πιο σκληρή εφαρμογή της, δεκάδες
χιλιάδες μαθητές θα εκδιωχθούν από το Λύκειο. Παράλληλα, η αξιολόγηση της
σχολικής μονάδας θα είναι ο μηχανισμός που θα οδηγήσει στην ταξική
κατηγοριοποίηση των σχολείων. Όμως, για να γίνουν όλα αυτά πρέπει να αλλάξει το
κλίμα στο σχολείο και να αλλάξουν οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Η
ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έρχεται να επιβάλει κλίμα αυταρχισμού και
εργοδοτικής αυθαιρεσίας στα σχολεία, να καταργήσει κάθε έννοιας παιδαγωγικής
ελευθερίας, να διαλύσει τους συλλόγους διδασκόντων και να κάνει τους
εκπαιδευτικούς, αντί για συναδέλφους, ανταγωνιστές.
Αυτή
την περίοδο οι δικοί μας αγώνες
συμπίπτουν με την οργή της κοινωνίας για την εγκληματική πολιτική που οδήγησε
στο δυστύχημα στα Τέμπη και που εκφράζεται με μεγάλες κινητοποιήσεις που
απαιτούν δικαιοσύνη και την προστασία των δημόσιων αγαθών. Η αντίδραση της
κυβέρνησης είναι ο αυταρχισμός και η καταστολή. Στόχος της είναι να βάλει
φραγμό στις αγωνιστικές διαθέσεις των εργαζομένων. Τώρα όμως είναι ώρα να κλιμακώσουμε
τους αγώνες! Τώρα είναι ώρα ενός πανεργατικού – παλλαϊκού
ξεσηκωμού διαρκείας για την ανατροπή της κυβέρνησης και της
πολιτικής που δολοφονεί, με απεργίες, διαδηλώσεις, συλλαλητήρια!
Τώρα
διεκδικούμε και απαιτούμε:
·
Να μπει τέλος στις ιδιωτικοποιήσεις. Αποκλειστικά δημόσιος σιδηρόδρομος, με εθνικοποίηση
χωρίς αποζημίωση.
·
Δημόσια
και δωρεάν όλα τα κοινωνικά αγαθά, στην παιδεία την υγεία, τον πολιτισμό, τις
μεταφορές, την ασφάλιση, το ρεύμα, το νερό, με κοινωνικό και εργατικό έλεγχο που θα καλύπτουν τις κοινωνικές
ανάγκες για ασφαλείς και υψηλής ποιότητας παροχές, με μαζικές προσλήψεις
αποκλειστικά μόνιμου προσωπικού με σταθερή και αξιοπρεπή εργασία, και με
κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας.
·
Να
ικανοποιηθούν όλα τα βασικά αιτήματα του κινήματος στην παιδεία, την υγεία, τον πολιτισμό.
·
Να γίνουν αποδεκτά όλα τα αιτήματα
του κλάδου για
αυξήσεις στους μισθούς, μαζικούς μόνιμους διορισμούς, Γνήσια Συλλογική Σύμβαση
εργασίας εφ’ όλης της ύλης, επαναφορά
ωραρίου στα όρια του 2013, αύξηση των δαπανών για
παιδεία και υγεία.
·
Να
σταματήσει τώρα η αξιολόγηση και η απαράδεκτη εισαγωγική επιμόρφωση. Να
μονιμοποιηθούν όλοι οι νεοδιόριστοι.
·
Να σταματήσει η εφαρμογή όλων των
αντιεκπαιδευτικών μέτρων (τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις PISA, ΕΒΕ) και των άλλων
αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων.
·
Ανατροπή
της κυβέρνησης και της πολιτικής που δολοφονεί με απεργίες, διαδηλώσεις,
συλλαλητήρια.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν μαζικά
στην πανεργατική 24ωρη απεργία την Πέμπτη 16/3 και στη συγκέντρωση στις 11 π.μ.
στα Γενικά Λύκεια. Συνεχίζουμε συσπειρωμένοι στα σωματεία μας σαν μια γροθιά
στον αγώνα ενάντια στα σχέδια κατηγοριοποίησης και αποδόμησης του δημόσιου
σχολείου και στην πολιτική που δολοφονεί. Η συμμετοχή μας στις μαζικές
κινητοποιήσεις των σωματείων μας όλο το επόμενο διάστημα είναι ασπίδα
προστασίας για τις λαϊκές ανάγκες, τις λαϊκές ελευθερίες και τα δημοκρατικά μας
δικαιώματα.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΔΟΛΟΦΟΝΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΤΗ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ
ΜΟΝΟ Ο ΛΑΟΣ ΣΩΖΕΙ ΤΟΝ ΛΑΟ: ΝΑ ΣΑΡΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΛΙΟ, ΝΑ
ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΝΕΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ
Το πολιτικό και κοινωνικό κατεστημένο είναι ένοχο για
το έγκλημα στα Τέμπη. Οι πολιτικές των ιδιωτικοποιήσεων που ακολούθησαν όλες
ανεξαιρέτως οι κυβερνήσεις της μνημονιακής 14ετίας οδήγησαν στο έγκλημα στα
Τέμπη. Το μαγικό χέρι της αγοράς, που θα έλυνε τα προβλήματα της παιδείας με
την αξιολόγηση και την εμπορευματοποίηση, της υγείας, των μεταφορών, της
ενέργειας, αποδείχτηκε ότι οδηγεί στη λεηλασία των λαϊκών δικαιωμάτων και
αναγκών προς όφελος των ολιγαρχών του πλούτου. Οι ζωές μας γι’ αυτούς αξίζουν
όσο ένα εισιτήριο για τρένα-σιδερένια φέρετρα.
Και τώρα που όλα
αποκαλύφθηκαν με τον πιο τραγικό τρόπο, τώρα που ο λαϊκός παράγοντας βγαίνει με
θόρυβο στο προσκήνιο, τώρα που ο θρήνος για τον ανθό της νεολαίας που χάθηκε
άδικα έγινε λαϊκή οργή που σαρώνει τα πάντα, τώρα που ο ταξικός συσχετισμός
άλλαξε, το πολιτικό σύστημα κλυδωνίζεται, τα επιτελεία σχεδιάζουν τη διαχείριση
της πολιτικής κρίσης, οι κομματάρχες τρέχουν να συγκαλύψουν τις ευθύνες τους,
οι εκλογές αναβάλλονται μέχρι να συγκαλύψουν το έγκλημα και να μας κάνουν να
ξεχάσουμε, οι μεγαλοδημοσιογράφοι υλοποιούν τη νέα τακτική συγκατάνευσης με το
οργισμένο πόπολο, όλοι μαζί ζητούν σύνεση, υπομονή και σιωπή, ζητούν να
επιστρέψουμε στο σπίτι μας και να αδειάσουν οι δρόμοι και οι πλατείες. Κι όμως, τώρα είναι που πρέπει να
ξεσηκωθούμε σε έναν εξεγερτικό αγώνα διαρκείας, ενάντια στο πολιτικό
κατεστημένο, στην κυβέρνηση, σε όλους όσους κυβέρνησαν ή φιλοδοξούν να
κυβερνήσουν. Καμιά αναμονή, καμιά εκλογική αυταπάτη. Δεν θα λογαριαστούμε αργότερα, τώρα θα λογαριαστούμε, τώρα θα πληρώσουν
όλοι τους. Γιατί οι ζωές μας αξίζουν,
οι ζωές των παιδιών μας δεν είναι για πέταμα, γιατί έχουμε δικαιώματα, στη δουλειά, στη μόρφωση, για σταθερή και μόνιμη
εργασία, για δημόσια υγεία, για δημόσιες υποδομές που θα εξασφαλίζουν ότι δεν
ζούμε από τύχη.
Αγώνας διαρκείας για την ανατροπή των αντιλαϊκών
πολιτικών τους, για τις ζωές μας
Επιβεβαιώνουμε την ομόφωνη απόφαση της
προηγούμενης Γενικής μας Συνέλευσης και τη συμπληρώνουμε με βάση και τη
συγκυρία με τα παρακάτω:
Παιδεία-Υγεία-Μέσα Μεταφοράς, ρεύμα και νερό
δεν είναι εμπορεύματα ανήκουν στον λαό
1. Όχι στην ιδιωτικοποίηση του ΕΣΥ – όχι στην
ιδιωτικοποίηση του Ογκολογικού στα νοσοκομεία Παίδων. Ικανοποίηση των αιτημάτων
των υγειονομικών.
2. Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αποκλειστικά δημόσια, με φθηνά
εισιτήρια και μόνιμο προσωπικό. Προσλήψεις και σταθερές σχέσεις εργασίας για
έμπειρο και ξεκούραστο προσωπικό. Να υπάρξει γενναία χρηματοδότηση και πλήρης
ηλεκτρονική εγκατάσταση. Να αναδειχθεί, μέσω της τιμολογιακής πολιτικής ο
λαϊκός χαρακτήρας του μέσου.
3.
Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την ιδιωτικοποίηση του νερού.
4.
Καταγγέλλουμε την εισβολή των ΜΑΤ στην κατάληψη της
πρυτανείας του ΕΚΠΑ από φοιτητικούς συλλόγους μετά την απεργιακή συγκέντρωση
της 8ης Μάρτη. Στηρίζουμε τους αγωνιζόμενους φοιτητές. Καταγγέλλουμε τον
τραυματισμό συναδέλφου εκπαιδευτικού από τα ΜΑΤ στο ίδιο συλλαλητήριο.
Για τα σχολεία μας:
Σύγχρονες και ασφαλείς
σχολικές υποδομές για μας και τα παιδιά μας.
Γενικευμένος,
Πανεκπαιδευτικός Πολύμορφος Αγώνας διαρκείας με γενικές απεργίες, συλλαλητήρια
κεντρικά και τοπικά, πολύμορφες δράσεις: η αξιολόγηση δεν θα περάσει!
Συγκεκριμένα:
· Τοπικές παλλαϊκές κινητοποιήσεις, μετά
από συνεννόηση του Συλλόγου μας με τους τοπικούς φορείς.
· Συγκρότηση επιτροπής αγώνα και περιφρούρησης για
τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση. Κανένας αξιολογητής δεν θα μπει στα σχολεία
μας.
· Καλούμε σε αποχή από την «επιμόρφωση»-συμμόρφωση.
Καλούμε τη ΔΟΕ, την ΟΛΜΕ, τους Συλλόγους και τις ΕΛΜΕ να κινηθούν σε αντίστοιχη
κατεύθυνση ώστε να υπάρχει καλύτερη αποτελεσματικότητα.
· Νέα 24ωρη γενική απεργία την επόμενη εβδομάδα
(13-17/3) με κήρυξη απεργίας από ΔΟΕ-ΟΛΜΕ σε αυτή την κατεύθυνση.
· Πραγματοποίηση μεγάλης κεντρικής συναυλίας για την
παιδεία την υγεία, τι μεταφορές και τον πολιτισμό στην Αθήνα μέσα στον Μάρτιο.
· Συγκεντρώσεις και
καταλήψεις στις διευθύνσεις με κεντρικό ζήτημα τις μονιμοποιήσεις των εκπαιδευτικών και πίεση ώστε να συνεδριάσουν τα
ΠΥΣΠΕ για να μονιμοποιήσουν.
· Στήριξη των συλλόγων και των συναδέλφων που
δέχονται τις πρώτες επισκέψεις σχολικών συμβούλων με συγκεντρώσεις και
μαζική παρουσία.
·Προετοιμασία για το
μπλοκάρισμα των εξετάσεων PISA.
·Νέες Γ.Σ. κλιμάκωσης του αγώνα την εβδομάδα 27/03 - 31/03 και ολομέλεια προέδρων στην 01/04
Η παραπάνω απόφαση ψηφίστηκε ομόφωνα από την έκτακτη
Γ.Σ. της 7ης Μαρτίου 2023 η οποία με βάση τον κανονισμό της
ολομέλειας προέδρων της ΔΟΕ είχε απαρτία.
8 Μάρτη - ΜΕΓΑΛΟ ΟΡΜΗΤΙΚΟ ΛΑΪΚΟ ΠΟΤΑΜΙ
Η ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ Η ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ ΣΤΗΝ
ΚΕΡΚΥΡΑ
ΜΕΓΑΛΕΙΩΔΗΣ
Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ, ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ
ΦΟΙΤΗΤΩΝ
_____________________________________________________________________________
Η Ε.Γ. του Ν.Τ. Κέρκυρας της ΑΔΕΔΥ
χαιρετίζει τις χιλιάδες των εργαζομένων, νεολαίας και του λαού που από όλη την
Κέρκυρα έσμιξαν σε ένα τεράστιο μέτωπο διαμαρτυρίας και αγωνιστικής διεκδίκησης.
Η πρωτοφανής μαζικότατη συμμετοχή της
νεολαίας, μαθητών και φοιτητών (κοινό χαρακτηριστικό σε όλες τις
συγκεντρώσεις στη χώρα), αποδεικνύει
αυτό που με τη δική τους φωνή αποφασιστικά και δυναμικά διατράνωσαν: «Η νέα γενιά έχει ιδανικά - Ούτε
ξεπουλιέται, ούτε προσκυνά!».
Η λαο-πλημμύρα που κατέκλυσε τους δρόμους της Αθήνας, της
Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας και όλων των πόλεων της χώρας φώναξε: «ΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ
ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ, ΗΤΑΝ ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ ΕΓΚΛΗΜΑ».
Ο
εργαζόμενος λαός και η νεολαία, οι μαθητές και οι φοιτητές με τον παλμό τους,
μετέτρεψαν τη θλίψη και την οργή σε αγώνα, σε φωνή, έγιναν η φωνή των νεκρών
και έστειλαν την κυβερνητική προπαγάνδα στα σκουπίδια.
Οι εικόνες και το σαφές μήνυμα
ριζοσπαστισμού από την μεγάλη αυτή διαδήλωση δε μπορεί ούτε να κρυφτεί, ούτε να
διαστρεβλωθεί από την κυβέρνηση και τα Μ.Μ.Ε. που την στηρίζουν.
Η
απεργία πραγματοποιήθηκε ενάντια στην οργανωμένη προσπάθεια συγκάλυψης του
δολοφονικού εγκλήματος στα Τέμπη, ενάντια στην εργοδοτική τρομοκρατία στους
χώρους δουλειάς, ενάντια στα μέτρα καταστολής και εκφοβισμού του λαού και παρά
την απουσία της θλιβερής ηγεσίας της ΓΣΕΕ, την οποία τα συνδικάτα προ πολλού
έχουν ξεπεράσει.
ΟΙ
ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΣΤΟΣ – ΟΙ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΑΞΙΑ
Διεκδικούμε τη ζωή που μας αξίζει, ζωή με
σύγχρονα δικαιώματα, ένα καλύτερο μέλλον για εμάς και τα παιδιά μας.
Το έγκλημα στα τρένα δε θα
συγκαλυφθεί. Όλων των νεκρών θα γίνουμε φωνή !
Η σημερινή κυβέρνηση, όσο και η
προηγούμενη κυβέρνηση, με τα κόμματα που κυβέρνησαν και υλοποιούν την πολιτική
της απελευθέρωσης - (στρατηγική της Ε.Ε.) και των ιδιωτικοποιήσεων, αφήνει πίσω της εκατόμβες νεκρών. Αυτή η πολιτική έχει ήδη καταδικαστεί στη συνείδηση του λαού
και της νεολαίας. Είναι ένοχοι! Τα υποκριτικά κροκοδείλια δάκρυα τους δεν
συγκινούν κανέναν.
Δεν
είναι η ώρα της σιωπής, είναι η ώρα της φωνής και της διεκδίκησης!
Στο δρόμο του οργανωμένου αγώνα με το εργατικό – λαϊκό κίνημα και το κίνημα της νεολαίας, συνεχίζουμε ακόμα πιο πολλοί, ακόμα πιο αποφασισμένοι, για τη ζωή που μας αξίζει. . .
Μόνο ο λαός σώζει τον λαό !
________________________________________________
Η Ε.Γ. του Ν.Τ. ΚΕΡΚΥΡΑΣ της ΑΔΕΔΥ
Τα βήματα να σταματήσουμε τους αξιολογητές
Να
μην μπουν στην τάξη
και να βαθμολογήσουν τους (νεοδιόριστους) συναδέλφους
1) Υπογράφουμε (αν δεν το έχουμε ήδη κάνει) τη
δήλωση συμμετοχής στην απεργία - αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ, την οποία και πρωτοκολλούμε στο πρωτόκολλο του
σχολείου.
Η απεργία – αποχή της ΔΟΕ
καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους από
όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση όπως
από τη συνάντηση με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, την ενημέρωση της Ψηφιακής
Πλατφόρμας, την κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ.
Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών
από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/1982, όπως
αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ.
486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή
συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει
τους/τις συμμετέχοντες/ουσες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Και επί πλέον, όπως
περιγράφεται στο εξώδικο της ΔΟΕ, η απεργία αποχή είναι συνταγματικό μας
δικαίωμα και μπορούμε να την εφαρμόζουμε. Για αυτό άλλωστε κανείς εκπαιδευτικός
που υλοποίησε την απεργία αποχή όλα τα προηγούμενα χρόνια δεν είχε καμία
συνέπεια από όλα αυτά που επαναλαμβάνει κάθε λίγο και λιγάκι ο Κος Κόπτσης για
να μας τρομοκρατήσει.
Επισημαίνουμε ότι η
απεργία - αποχή της ΔΟΕ είναι σε ισχύ και δεν έχει προσβληθεί νομικά.
2) Ενημερώνουμε άμεσα τον ΣΕΠΕ, με
οποιονδήποτε τρόπο, αν γίνατε αποδέκτες μηνύματος που αφορά την
ατομική αξιολόγηση. Ενημερώνουμε για
τα στοιχεία του "αξιολογητή", ώστε να γνωρίζουμε πόσοι και ποιοί
Σύμβουλοι θα εμπλακούν στην λεγόμενη "αξιολόγηση".
3) Δεν απαντάμε στο μήνυμα που μας έρχεται και
δεν "μπαίνουμε" στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης, διότι έτσι
ενεργοποιείται η ατομική "αξιολογική" διαδικασία, δίνονται
τα στοιχεία μας στον επίδοξο αξιολογητή
και το πιθανότερο είναι
να δεχτείτε άμεσα μήνυμα από τον "αξιολογητή" σας που υποτίθεται σας
καθοδηγεί για τα "βήματα", ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία. Επιπλέον
με αυτό τον τρόπο τροφοδοτείται το ''αξιολογικό σύστημα" Κεραμέως και τα
''παπαγαλάκια" του ΥΠΑΙΘ που ενδιαφέρονται κυρίως για τα στατιστικά
στοιχεία, θριαμβολογούν κατόπιν για τα ποσοστά συμμετοχής στην
"αξιολόγηση", έστω κι αν γνωρίζουν πολύ καλά ότι αυτή δεν
πρόκειται να ολοκληρωθεί και σε πάρα πολλές περιπτώσεις ούτε καν να ξεκινήσει.
4) Εάν παρ' όλα αυτά συνάδελφοι «μπουν» στην ειδική πλατφόρμα, τους καλούμε να μη συνεχίσουν τη διαδικασία που προτείνουν οι αξιολογητές και να απαντήσουν ως εξής: Με την παρούσα δήλωση αριθμός πρωτοκόλλου ……….. (εδώ να γράφει ο αριθμός πρωτοκόλλου της ομαδικής δήλωσης συμμετοχής στην Απεργία - Αποχή) δηλώνω ότι συμμετέχω στην απεργία αποχή που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ από κάθε ενέργεια που συνδέεται με την αξιολόγηση. Δε γράφουμε τίποτα επιπλέον ως απάντηση κι εδώ σταματάει η επικοινωνία μας με τον "αξιολογητή".
Προκειμένου να καλυφθούν
όλοι/ες οι συνάδελφοι για να μην μπουν οι αξιολογητές στην τάξη το Δ.Σ. της ΔΟΕ προκηρύσσει 3ωρες
στάσεις εργασίας (ήδη έχει προκηρύξει 3ωρες στάσεις εργασίας για
την πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια εργασίας από την Τετάρτη 1/3/2023 μέχρι και
την Παρασκευή 31/3/2023 και θα προκηρύξει και νέες για όσο διάστημα διαρκούν
αυτές οι διαδικασίες). Οι στάσεις εργασίας γίνονται από τους συναδέλφους
νεοδιόριστους την ημέρα που τους όρισαν να τους αξιολογήσουν, από τον σύλλογο
διδασκόντων του σχολείου (πλειοψηφία ή μειοψηφία), από άλλα σχολεία και από το
ΔΣ του ΣΕΠΕ.
8) Ενημερώνουμε άμεσα τον ΣΕΠΕ, εάν ο "αξιολογητής" προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας. Αν οριστεί συνάντηση από τους αξιολογητές, και πάλι, οπωσδήποτε ενημερώστε τον ΣΕΠΕ για να παρέμβουν οι εκπρόσωποι του ΣΕΠΕ κι ο κλάδος και όλοι μαζί να σταματήσουμε τον αξιολογητή να μπει στην τάξη.
9) Αν οι νέοι αξιολογητές επιχειρήσουν κρυφά από το
σύλλογο διδασκόντων να μπαίνουν στην τάξη, για να εξετάσουν το συνάδελφο
νεοδιόριστο και να τον βαθμολογήσουν(!), δεν αδιαφορούμε. Το σχολείο είναι δημόσιο και επομένως όλες οι
δραστηριότητες που διαπερνούν τη λειτουργία του, πρέπει να είναι σε γνώση όλων των μελών του
συλλόγου διδασκόντων. Δηλώνουμε ότι δεν διαπραγματευόμαστε το δικαίωμά
μας να γνωρίζουμε τι γίνεται μέσα στα σχολεία μας, αλλά και να αντιστεκόμαστε απέναντι στην αντιδραστική πολιτική που καταργεί
θεμελιώδη εργασιακά, παιδαγωγικά, μορφωτικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και
κατακτήσεις. Το σωματείο και οι σύλλογοι εκπαιδευτικών υπερασπίζουμε τις
συλλογικές μας αποφάσεις. Κανείς επιθεωρητής στην τάξη.
Απευθυνόμαστε στις
συναδέλφισσες και στους συναδέλφους νεοδιόριστους και
τους καλούμε να ακούσουν τη φωνή του σωματείου και της ομοσπονδίας, που
συμπυκνώνεται σε ένα μήνυμα: Να υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο και την εργασία
μας. Να μην επιτρέψουμε την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Να μην
επιτρέψουμε το ξεκίνημα της άρσης της μονιμότητας για όλους.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να στηρίξουμε τις αποφάσεις του ΣΕΠΕ και της ΔΟΕ
και να υπερασπιστούμε τα θεμελιώδη εργασιακά μας δικαιώματα. Να αντισταθούμε
στην υποταγή, στην καλλιέργεια του φόβου και της εργασιακής
ανασφάλειας.
Θέμα:
Σχέδιο νόμου του Υ.ΠΑΙ.Θ. «Ζούμε Αρμονικά Μαζί - Σπάμε τη Σιωπή»: Ρυθμίσεις για
την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες
διατάξεις. Ελλιπείς, αποσπασματικές, αναντίστοιχες της σοβαρότητας του
φαινομένου, ρυθμίσεις.
Το
φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα εδώ και
δεκαετίες και έχει αποτελέσει αντικείμενο μεγάλου κύκλου συζητήσεων, δράσεων
των εκπαιδευτικών, ερευνών και νομοθετικών ρυθμίσεων.
Ο
όρος «σχολικός εκφοβισμός» χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του 1970
και έχει
διατυπωθεί με ποικίλους ορισμούς. Η προσπάθεια εννοιολογικής οριοθέτησης του
φαινομένου και η πληθώρα των διαφορετικών ορισμών που έχουν δοθεί αποτυπώθηκε στην
ομόφωνη «ψήφιση» ενός ορισμού από ομάδα μελετητών στη Διάσκεψη της Ουτρέχτης
(1997), όπου ορίστηκε ως «επιβολή της βούλησης ενός μέρους της εκπαιδευτικής
διαδικασίας σε κάποιο άλλο, η οποία οδηγεί στη πρόκληση ζημιάς ή βλάβης και οι
μορφές με τις οποίες εκδηλώνεται είναι η σωματική, σεξουαλική, ψυχολογική,
λεκτική βία και ο βανδαλισμός», ενώ τα τελευταία έτη έχει παρουσιαστεί και ο ηλεκτρονικός
εκφοβισμός (cyberbullying) που εκδηλώνεται με ποικίλους τρόπους παρενόχλησης
μέσω του διαδικτύου.
Ως
αναπόσπαστο τμήμα της κοινωνίας, το σχολικό περιβάλλον παρουσιάζεται ως
μικρογραφία της υπάρχουσας κατάστασης που επικρατεί στην κοινωνία και στον
κόσμο των ενηλίκων. Έτσι, η σχολική βία γίνεται κατανοητή ως εκδήλωση του
φαινομένου της ευρύτερης κοινωνίας που τροφοδοτεί ή ενισχύει τις αντιθέσεις,
τις συγκρούσεις και τις αντιφάσεις μέσα στο σχολείο και στην οργάνωση του
(Μαυρογιώργος, 1995).
Αποτελεί
κοινό τόπο των επιστημονικών θεωρήσεων του φαινομένου, το πόσο σημαντικό είναι
να υπάρχει μια αποτελεσματική του αντιμετώπιση. Ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται η
πρώιμη παρέμβαση. Η πρόληψη έχει άμεση σχέση με την εξέλιξη του παιδιού και του
εφήβου σε ψυχοκοινωνικό επίπεδο, στην υγεία και την ομαλή του ανάπτυξη. Οι παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση του
σχολικού εκφοβισμού θα πρέπει να επικεντρώνονται στις επιθετικές συμπεριφορές
πριν την εκδήλωση του φαινομένου στο σχολείο, στη βοήθεια στους μαθητές που
ενδέχεται να εκδηλώσουν επιθετικές συμπεριφορές καθώς και στην προσπάθεια
μείωσης της συχνότητας και της έντασής τους ως ένα ολοκληρωμένο «σχέδιο δράσης».
Η
UNESCO, στη μελέτη της για τον ρόλο των εκπαιδευτικών στην πρόληψη και την
αντιμετώπιση της σχολικής βίας δίνει ιδιαίτερο βάρος στον ολιστικό χαρακτήρα
που πρέπει να έχει μια τέτοια πολιτική. [1]
Στη σύνοψη της μελέτης αναφέρεται ότι «τα
καλύτερα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι οι αποτελεσματικές απαντήσεις στη
σχολική βία, συμπεριλαμβανομένου του εκφοβισμού, θα πρέπει να είναι
ολοκληρωμένες ή ολιστικές, δηλαδή να αποτελούνται από συνδυασμό πολιτικών και
παρεμβάσεων». Αυτό συνιστά μια απάντηση που «υπερβαίνει το σχολείο» και «θα
μπορούσε να περιγραφεί καλύτερα ως ένα σύστημα ολικής εκπαίδευσης ή μια
προσέγγιση ολόκληρης της εκπαίδευσης».
Η
ολιστική προσέγγιση στοχεύει στην αλλαγή
του κλίματος του σχολείου ώστε να μην αναπαράγεται η βία με την αποτελεσματικότητα
πρόληψης και εφαρμογής προγραμμάτων κατά του σχολικού εκφοβισμού να έχει άμεση
σχέση με την υιοθέτηση της Κοινωνικής προσέγγισης. Στο πλαίσιο αυτό οι
παρεμβάσεις αφορούν όλους τους εμπλεκόμενους. Το σχολείο, την τάξη, τον
εκπαιδευτικό, τους μαθητές, τους γονείς, την κοινωνική αντίληψη και τις
κοινωνικές σχέσεις.
Με
την ανάγνωση των 16 άρθρων του νομοσχεδίου καθώς και του τμήματος «Ανάλυση
Συνεπειών Ρύθμισης» γίνεται πολύ εύκολα αντιληπτό ότι τίποτα από τα παραπάνω
δεν έχει απασχολήσει, κατ’ ελάχιστο, τους συντάκτες.
Από
τους ορισμούς, ακόμα, του άρθρου 4, διαπιστώνεται η απουσία σύνδεσης των
«ορισμών» του φαινομένου με τις επιστημονικές εννοιολογικές προσεγγίσεις.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αναφορά της παραγράφου «δ» που εντάσσει στον
σχολικό εκφοβισμό την «… παρεμπόδιση της
ομαλής διεξαγωγής των μαθημάτων» η οποία είναι φανερό ότι αποτελεί πολιτική και
όχι επιστημονική προσέγγιση αφού, ολοφάνερα, παραπέμπει στο φαινόμενο των
καταλήψεων.
Στη
συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την Υπουργό Παιδείας για το συγκεκριμένο
ζήτημα (εννοείται ότι κατά την πάγια τακτική της, πραγματοποιήθηκε μετά τη
δημόσια ανάρτηση στη διαβούλευση), τονίσαμε, ανάμεσα στα άλλα, ότι :
·
το νομοσχέδιο προκλητικά αγνοεί όλο το πλέγμα των δράσεων
που έχουν πραγματοποιηθεί όλα αυτά τα χρόνια από την εκπαιδευτική κοινότητα (πληθώρα
προγραμμάτων, παρεμβάσεων και δράσεων από τους συναδέλφους, σύνδεση με το
«Παρατηρητήριο για την Πρόληψη της Σχολικής Βίας» που δημιουργήθηκε το 2012
αλλά παραμένει ανενεργό από το 2016 με την ευθύνη του ίδιου του Υ.ΠΑΙ.Θ. παρότι
οι δράσεις των εκπαιδευτικών στις τάξεις συνεχίζονται…). Η Υπουργός ανέφερε τον
αποσπασματικό χαρακτήρα όλων των παραπάνω και την ως τώρα απουσία πλαισίου με
«ύπαρξη μόνο διάσπαρτων διατάξεων» ενώ αντιφάσκοντας και αποδεικνύοντας την
έλλειψη ουσιαστικής εμβάθυνσης, στην «Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης» (4)
αναφέρεται ότι «ενισχύεται το πλαίσιο για την αντιμετώπιση της βίας και του
εκφοβισμού στα σχολεία».
·
για μια ακόμη φορά, αυτοί που θα επωμισθούν το βάρος της
διαχείρισης, των παρεμβάσεων και του συνόλου των επώνυμων αλλά και ανώνυμων
καταγγελιών (άρθρα 7, 8 και 9), θα είναι οι εκπαιδευτικοί
(διευθυντής/διευθύντρια, προϊστάμενος/προϊσταμένη του σχολείου και του/της
εκπαιδευτικού που θα ορίζεται), δίχως επαρκή επιστημονική στήριξη και με επιβάρυνση
των ήδη επιβαρυμένων με ατέλειωτη γραφειοκρατία (εξ αιτίας των συνεχών
παράλογων εντολών του διοικητικού μηχανισμού του Υ.ΠΑΙ.Θ.) καθηκόντων τους.
·
η «ειδική ψηφιακή πλατφόρμα», που στην «Ανάλυση
Συνεπειών Ρύθμισης» (2) παρουσιάζεται ως «σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο για την
πρόληψη και την αντιμετώπιση» (!!!), θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα
από αυτά που, υποτίθεται, ότι επιλύει, ιδιαίτερα εξ αιτίας της δυνατότητας υποβολής
ανώνυμων καταγγελιών, αφού δεν
προβλέπεται καμία προστασία εκπαιδευτικών και μαθητών από, τυχόν, ψευδείς, κακόβουλες αναφορές οι
οποίες ενδέχεται να απαιτούν ακόμα και παρεμβάσεις της δικαιοσύνης. Αυτό, σε
συνδυασμό με το απαράδεκτο γεγονός ότι συνεχίζει να απουσιάζει η λήψη μέτρων
διασφάλισης των
εκπαιδευτικών κατά την άσκηση των καθηκόντων τους (θυμίζουμε ότι το Δ.Σ. της
Δ.Ο.Ε. έχει καταθέσει 2 φορές σχετική πρόταση νόμου η οποία έχει αγνοηθεί
προκλητικά παρά τις μεγαλόστομες διαβεβαιώσεις των 2 τελευταίων κυβερνήσεων) ενέχει
τον κίνδυνο συχνής επανάληψης των φαινομένων όπου εκπαιδευτικοί σύρονται (και
αναίτια διασύρονται), στα δικαστήρια,
όταν καμία αναφορά δεν υπάρχει στο νομοσχέδιο στο φαινόμενο των εκπαιδευτικών
ως αποδεκτών βίας, φαινόμενο που αυξάνεται ανησυχητικά.
·
οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου είναι ανεπαρκείς, με
αποσπασματικό χαρακτήρα, αναφορές «τίτλων»
στερούμενες ουσιαστικού περιεχομένου, αφού η ανάγνωση, η αιτιολόγηση και αντιμετώπιση του φαινομένου του σχολικού
εκφοβισμού δεν εδράζεται στις παιδαγωγικές προσεγγίσεις που αναφέρθηκαν
παραπάνω με αποτέλεσμα, προτεραιότητα να δίνεται στην καταστολή και όχι στην
πρόληψη ενώ παντελής είναι η έλλειψη αναφοράς στον σημαντικό ρόλο του Συλλόγου
Διδασκόντων για την αποτελεσματική πρόληψη και αντιμετώπιση του
φαινομένου, προφανώς, εξ αιτίας της
αντίληψης συγκεντρωτισμού που διαπνέει τη φιλοσοφία της πολιτικής ηγεσίας του
Υ.ΠΑΙ.Θ. για τη λειτουργία του σχολείου.
·
το νομοσχέδιο φαίνεται να αγνοεί ότι το φαινόμενο του
σχολικού εκφοβισμού δεν γεννιέται στη σχολική μονάδα αλλά μέσα σε ένα καθορισμένο
κοινωνικό πλαίσιο και στην οικογένεια που λειτουργεί μέσα σε αυτό (η Υπουργός απάντησε
ότι αυτά ρυθμίζονται με άλλες διατάξεις, σχετικών νόμων…) με αποτέλεσμα να μην
προτείνει ουσιαστικά μέτρα παρέμβασης για την ενεργό συμμετοχή των γονέων και
της κοινωνίας στην ευαισθητοποίηση για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του
φαινομένου. Έτσι, στο νομοσχέδιο δεν αποτυπώνονται δράσεις και θεσμικές πρωτοβουλίες ούτε σε
επίπεδο σχολικής μονάδας (π.χ. διακήρυξη του σχολείου ενάντια στη βία με
πλαίσιο δικαιωμάτων, υποχρεώσεων και καθηκόντων για όλα τα μέλη της σχολικής
κοινότητας, ενεργοποίηση των μαθητών με ανάληψη ρόλου βοήθειας και στήριξης
προς τα άλλα μέλη της ομάδας…), ούτε συνεργασίας και ενεργοποίησης των γονέων.
Το
Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με σεβασμό στην εξαιρετική σοβαρότητα του φαινομένου του
σχολικού εκφοβισμού,
το οποίο δεν επιτρέπεται να αποτελεί φθηνό πρόσχημα κοντόφθαλμων προεκλογικών
σχεδιασμών καλεί την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να μην προχωρήσει στην
ψήφιση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου και να προχωρήσει σε ουσιαστικό
διάλογο με την επιστημονική-εκπαιδευτική κοινότητα ώστε να προκύψει ένα
ολοκληρωμένο σχέδιο πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου σε επίπεδο
κοινωνίας, οικογένειας και σχολείου.
ΤΕΤΑΡΤΗ 8
ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ – ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ
ΠΡΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΙΣ 11:30 ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ
Χαιρετίζουμε τις μαζικές και δυναμικές κινητοποιήσεις, των εργαζομένων και
της νεολαίας που απαιτούν να μην
υπάρχει καμία ανοχή και καμία συγκάλυψη για το έγκλημα στα Τέμπη.
Καταδικάζουμε την καταστολή και την απόπειρα φίμωσης της κοινωνίας.
Ο λαός δεν μπορεί να γίνει ξανά μάρτυρας σε ένα
προδιαγεγραμμένο έγκλημα, Ο «εκσυγχρονισμένος» και «απελευθερωμένος»
σιδηρόδρομος όλων των κυβερνήσεων τελικά αποδείχτηκε ότι ήταν συρμοί θανάτου…
Δεν είναι η ώρα της σιωπής, είναι η ώρα της φωνής και του αγώνα!
Στις 8 Μαρτίου όλοι οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους γονείς και τους μαθητές μας
μπορούμε να δείξουμε τη δύναμή μας και την απόφασή μας να μην σιωπήσουμε και να
απαιτήσουμε, οργανωμένα, να αποδοθούν οι ευθύνες χωρίς συμψηφισμούς και
συγκαλύψεις. Οι μαζικές κινητοποιήσεις των τελευταίων ημερών μας δείχνουν ότι
στον 21ο αιώνα δεν μπορούμε να ζήσουμε με το «πάμε και όπου βγει». Η εξοικονόμηση πόρων, η λογική του «κόστους – κέρδους, οι ιδιωτικοποιήσεις,
και η εμπορευματοποίηση της παιδείας, της υγείας, και των κοινωνικών υπηρεσιών
δεν μπορούν να αποτελούν πολιτική των κυβερνώντων. Η αξία της ανθρώπινης ζωής
είναι αδιαπραγμάτευτη και δεν θυσιάζεται στον βωμό του κέρδους.
Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, οι φοιτητές έχουμε ζήσει τους λέβητες που εκρήγνυνται
σε σχολείο και αφαιρούν ζωές, τα αμφιθέατρα που δεν χωράνε τους φοιτητές,
εκατοντάδες ακατάλληλα σχολεία που πλημμυρίζουν και πέφτουν σοβάδες. Και όλα
αυτά όταν δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε ο πρωτοβάθμιος προσεισμικός έλεγχος στα
περισσότερα σχολεία. Αντιθέτως, είναι διαρκής, με ευθύνη των κυβερνήσεων, η υποχρηματοδότηση
για τις σχολικές μονάδες (1,8 δις λιγότερα τα τελευταία 11χρόνια).
Ως πολίτες βιώνουμε τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς κατοικιών, την
ακρίβεια σε είδη πρώτης ανάγκης, στα τιμολόγια της ενέργειας. Ζούμε την
αμφισβήτηση του δικαιώματος πρόσβασης στις δομές υγείας με την ιδιωτικοποίηση
σε βασικούς διαρθρωτικούς τομείς.
Θέλουμε την τεχνολογία να
υπηρετεί την ασφάλεια των πολιτών στις μεταφορές και τις υποδομές
Οι εργαζόμενοι, η νέα
γενιά, έχουν δείξει ότι με τον οργανωμένο αγώνα μπορούν να αντιπαλεύουν αυτή
την πολιτική.
Οι εκπαιδευτικοί με τον συνεχή αγώνα μας υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα στη
μόρφωση για όλα τα παιδιά, σε ένα σύγχρονο, ασφαλές, δημόσιο και δωρεάν σχολείο,
ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης για σχολεία
κατηγοριοποιημένα που θα αναζητούν χορηγούς, με εκπαιδευτικούς που θα ζουν στην
ένδεια, χωρίς μόνιμη και σταθερή εργασία.
Δεν θα περιμένουμε, άπραγοι, το
επόμενο τραγικό δυστύχημα
Τώρα
είναι η ώρα να φωνάξουμε ακόμα πιο δυνατά:
Καμία
συγκάλυψη του εγκλήματος στα Τέμπη!
και να παλέψουμε για:
ü
Σύγχρονες δημόσιες, και ασφαλείς συγκοινωνίες
για όλο τον λαό, ενάντια στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων που θεωρεί την
ανθρώπινη ζωή κόστος.
ü Προσλήψεις
μόνιμου προσωπικού με άρτια εκπαίδευση, εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογιών
ασφαλείας σε όλα τα ΜΜΜ και άμεση υλοποίηση των διεκδικήσεων των συνδικάτων.
ü
Ουσιαστικά μέτρα πρόληψης και
προστασίας της ζωής και της περιουσίας του λαού. Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας
σε δημόσιες υποδομές και χώρους δουλειάς.
Σύγχρονες και ασφαλείς σχολικές υποδομές για μας και τα παιδιά μας.
ü
Επαρκή χρηματοδότηση
των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό ώστε να καλυφθούν οι πραγματικές
ανάγκες, να διαμορφωθούν οι στοιχειώδεις προϋποθέσεις ασφάλειας και υγιεινής,
να πραγματοποιηθούν έλεγχοι σε όλα τα σχολεία με ευθύνη του κράτους και
στελέχωση των αρμόδιων υπηρεσιών.
ü
Κυβέρνηση,
αρμόδια υπουργεία και τοπική διοίκηση να πάρουν τις ευθύνες τους για όλα τα
ζητήματα λειτουργίας και ασφάλειας των σχολείων.
ü
Να
πραγματοποιηθούν άμεσα αντισεισμικοί έλεγχοι σε όλα τα σχολεία με ευθύνη του
κράτους.
ü Να εκδοθούν πιστοποιητικά πυρασφάλειας
και ελέγχου του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού σε όλα τα σχολεία, από κρατικό
φορέα και πρωτόκολλα ενεργειών που αφορούν τους προβλεπόμενους όρους υγιεινής
και ασφάλειας των σχολικών μονάδων.
Αυτοί μετράνε κέρδη και ζημιές
κι εμείς μετράμε ανθρώπινες ζωές.