Τρίτη 26 Μαρτίου 2024

Για τα τμήματα ένταξης


 Όνειδος για τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας

τα τμήματα ένταξης των Νηπιαγωγείων

Δεν έχει πάτο η αδιαφορία και η αναλγησία!

Τα Τμήματα Ένταξης, ως θεσμός της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης που αφορά σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία, επιτελούν κρίσιμο εκπαιδευτικό έργο και ως τέτοια είναι αναγκαία, για την ουσιαστική υποστήριξη των μαθητών ώστε να μπορούν με εξατομικευμένο διδακτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα  εστιάζοντας στην δυσκολία αυτή καθαυτή, να σημειώνουν γενικότερη μαθησιακή  πρόοδο,  διευκολύνοντάς την αποτελεσματικότερη ένταξή τους στη συνολική εκπαιδευτική διαδικασία.  Ωστόσο, αν και επιτελούν ένα τόσο σημαντικό έργο, ο αριθμός τους είναι αναντίστοιχος με τις πραγματικές ανάγκες, ενώ το έλλειμμα αυτό εκτινάσσεται στα νηπιαγωγεία, με αποτέλεσμα, μαθητές και μαθήτριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες να οδηγούνται στο περιθώριο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κέρκυρας εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του διότι μετά την μετατροπή του 14ου Νηπιαγωγείου Κέρκυρας σε πειραματικό, το οποίο είχε το δεύτερο τμήμα ένταξης στην Κεντρική Κέρκυρα, έχει παραμείνει μόνο ένα τμήμα ένταξης στο 13ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας  το οποίο εξυπηρετεί τις ανάγκες ολόκληρου του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από το ΚΕΔΑΣΥ Κέρκυρας, για την επόμενη σχολική χρονιά έχουν γνωματευτεί  και χρήζουν υποστήριξη από Τ.Ε. -μέχρι στιγμής- 22 νήπια και προνήπια, αριθμός ο οποίος αυξάνεται καθημερινά όσο προχωρά η διαδικασία των αξιολογήσεων. Το γεγονός αυτό δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην υποστήριξη των νηπίων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τα νήπια χρειάζεται να ενταχθούν σε μικρές ομάδες και να παρακολουθούν εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σύμφωνα με τις οδηγίες του ΚΕΔΑΣΥ, πράγμα που καλείται να φέρει εις πέρας μια μόνο εκπαιδευτικός ειδικής εκπαίδευσης σε συνεργασία με τις συναδέλφους της Γενικής Εκπαίδευσης που φιλοξενούν τα νήπια σε αίθουσες με 25 μαθητές και δύσκολες κτηριακές συνθήκες, στο 13ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας. Με αυτά τα δεδομένα ακυρώνεται αυτόματα όλη η προσπάθεια πρώιμης παρέμβασης που είναι τόσο σημαντική για την πολύπλευρη ανάπτυξη των μαθητών ειδικής αγωγής καθώς και για τη μετέπειτα πορεία τους σε κοινωνικοσυναισθηματικό και γνωστικό επίπεδο.

Καλούμε τη Διευθύντρια Π.Ε. Κέρκυρας να τοποθετηθεί για αυτό το ζήτημα, διότι μέχρι σήμερα, ενώ έχει ενημερωθεί επανειλημμένα, δεν έχει κάνει κινήσεις προς την επίλυσή του οξύτατου αυτού προβλήματος. Ο ευαίσθητος τομέας της ειδικής αγωγής δεν έχει λάβει τη σημασία που χρειάζεται σε μια τόσο κρίσιμη ηλικιακή ομάδα στον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας, δεν έχουν ιδρυθεί νέα Τμήματα Ένταξης, τη στιγμή μάλιστα που ο Δήμος ήδη πληρώνει ενοίκιο για αίθουσες νηπιαγωγείου που παραμένουν κλειστές σε κεντρικό νηπιαγωγείο της Κέρκυρας (9ο). Επιπρόσθετα, θα μπορούσε να ιδρυθούν τμήματα ένταξης στα νηπιαγωγεία που τα αντίστοιχα δημοτικά σχολεία έχουν τμήμα ένταξης προκειμένου να εξασφαλίζεται η παιδαγωγική συνέχεια και ομαλή μετάβαση των νηπίων στο δημοτικό σχολείο.

Γνωρίζουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα Υπουργείο Παιδείας που επιχειρεί να περικόψει τις υποστηρικτικές δομές. Ας μην υποκρινόμαστε ότι υπάρχουν υποστηρικτικές δομές στο Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας, για νήπια και προνήπια με δυσκολίες, αφού το Τ.Ε του 13ου Νηπιαγωγείου Κέρκυρας είναι αδύνατο να ανταποκριθεί στις ανάγκες 22 και πλέον μαθητών ειδικής αγωγής.

Τα νήπια και προνήπια του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται ως παιδιά ενός κατώτερου Θεού και πρέπει άμεσα να λάβουν την υποστήριξη που τους αναλογεί.

Ø  Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας να ιδρύσει νέα τμήματα ένταξης και κάνει άμεσα τις απαραίτητες προσλήψεις για να καλυφθούν ΟΛΑ τα κενά.

Ø  Απαιτούμε από τη Διεύθυνση ΠΕ Κέρκυρας να κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να λυθεί ΤΩΡΑ το πρόβλημα με τα τμήματα ένταξης.

Ø  Καλούμε την Ένωση Γονέων Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας να παρέμβει και να στηρίξει το αίτημα.

Ø  Ζητάμε από τη ΔΟΕ να αναδείξει το πρόβλημα των κενών και να απαιτήσει την κάλυψή τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου