Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου 2013

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΦΑΚΕΛΩΜΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

Πληροφορίες: E.  Μαλαχά 6946125473

                    Γ.  Πουλιάσης   6944725246

Κέρκυρα  26/11/2013

Αρ. Πρωτ.: 95

 

ΠΡΟΣ: ΜΕΛΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

 

ΚΟΙΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΚΕΡΚΥΡΑΣ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ, ΜΜΕ

ΘΕΜΑ: Ηλεκτρονικό φακέλωμα μαθητών εκπαιδευτικών σχολείων από το mySchool

Στις 14/11 έφτασε στα σχολεία έγγραφο με την υπογραφή του υφυπουργού Σ. Κεδίκογλου όπου τους καλεί από την Πέμπτη 14/11 έως και τις 10/12 να συμπληρώνουν ταυτόχρονα το νέο πληροφοριακό σύστημα mySchool και το survey σε καθημερινή βάση!

Έκπληκτοι οι διευθυντές και οι προϊστάμενοι σχολείων διαπίστωσαν ότι πρόκειται για ηλεκτρονική καταγραφή, χωρίς καμία ουσιαστική αξία για την εκπαίδευση, αλλά αποτελεί μηχανισμό ελέγχου, μαθητών και εκπαιδευτικών. Μερικά στοιχεία από τα οποία πρέπει να συμπληρώνουν είναι:

1. Οι καρτέλες των μαθητών, οι οποίες περιλαμβάνουν όλα τα προσωπικά τους στοιχεία, από διεύθυνση, τηλέφωνο έως το ΑΜΚΑ τους.

2. Η καταγραφή των απουσιών των μαθητών σε καθημερινή βάση. Όλα τα στοιχεία της φοίτησής τους (επίδοση, έλεγχοι, απολυτήρια, μετακινήσεις κ.λπ.).

3. Οι άδειες των εκπαιδευτικών, καταγραφή των απεργιών και των στάσεων εργασίας σε κεντρική αποτύπωση που δεν έχει σχέση με τη μισθοδοσία αλλά γίνεται ανά σχολική μονάδα.

Ποια η σκοπιμότητα μιας επιπλέον κεντρικής καταγραφής; Τι τα χρειάζεται το υπουργείο όλα αυτά; Γιατί πρέπει να υπάρχει κεντρική ηλεκτρονική καταγραφή προσωπικών δεδομένων τέτοιου εύρους των μαθητών; Τα στοιχεία αυτά τα έχεικαταγεγραμμένα η σχολική μονάδα. Τι εξυπηρετεί η κεντρική συγκέντρωση των μαθητών όλης της χώρας και μάλιστα με στοιχεία αυστηρά προσωπικά; Υπάρχει κάποιος εκπαιδευτικός λόγος για αυτό; Οι άδειες των εκπαιδευτικών εγκρίνονται από την υπηρεσία και τα αρμόδια όργανα, όπως αναφέρει η νομοθεσία. Ποιος ο λόγος καταγραφής από κεντρικό πληροφοριακό σύστημα;

Ακόμα και σήμερα που το survey είναι πλήρως ενημερωμένο από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, για τα κενά, στην Κέρκυρα δε λειτουργούν 10 ολοήμερα νηπιαγωγεία και 6 λειτουργούν με 26 και πλέον μαθητές, ενώ τα περισσότερα σχολεία της περιφέρειας δεν έχουν Αγγλικά. Επίσης χάνονται καθημερινά δεκάδες ώρες στη δεύτερη ξένη γλώσσα τη μουσική κλπ. Δεν είδαμε να παρέμβει το υπουργείο σ’ αυτό.

Είναι κατανοητό ότι η σκοπιμότητα της χρήσης του «mySchool» είναι πολιτική και όχι πληροφοριακή. Είναι αυστηρό σύστημα ελέγχου, αποσκοπεί στην αυτοσυμμόρφωση των εκπαιδευτικών μέσω του φόβου και της υποταγής, μέσω αυτού εγκαταλείπεται η σχετική αυτονομία της σχολικής μονάδας. Συνδέεται άμεσα με διαδικασίες αξιολόγησης ακόμα και μέσω της επίδοσης των μαθητών, πειθάρχησης και ασφυκτικού ελέγχου που βασίζεται στον αυταρχισμό και στην επιβολή των κυβερνητικών επιδιώξεων για την εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό. Η καταγραφή της επίδοσης των μαθητών μας δένεται με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, την κατηγοριοποίηση και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Οι απουσίες είναι γι’ αυτούς μετρήσιμος δείκτης σχετικά με τη μαθητική διαρροή που με τη σειρά της δένεται με την αξιολόγηση αλλά είναι και εργαλείο αναστολής τμημάτων ολοημέρων και συμπτύξεων ακόμα και στα μέσα της σχολικής χρονιάς.

Ο υπουργός ξεχνά ότι οι σχολικές μονάδες δεν έχουν γραμματειακή υποστήριξη για να αντιμετωπίσουν τόσο όγκο δουλειάς και ότι το εργασιακό ωράριο των διευθυντών είναι 24 ώρες την ημέρα. Δείχνει να αγνοεί ότι οι διευθυντές καλούνται να ασκούν και το διδακτικό τους έργο. Κυρίως αγνοεί ότι το σχολείο ασκεί κυρίως και πρωτίστως εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό έργο;

Το υπουργείο αντιμετωπίζει τους διευθυντές των σχολικών μονάδων ως διοικητικό προσωπικό που έχει ως μοναδική αρμοδιότητα του, να ενημερώνει το πληροφοριακό σύστημα. Ενώ θα έπρεπε να γνωρίζει ότι με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία, οι διευθυντές/διευθύντριες των δημοτικών σχολείων έχουν διδακτικό ωράριο ανάλογα με την οργανικότητα των σχολείων που προΐστανται και οι προϊσταμένες/προϊστάμενοι νηπιαγωγείων δεν έχουν απολύτως καμία απαλλαγή και έχουν πλήρες διδακτικό ωράριο, ανάλογο του νηπιαγωγείου.

Δε θα ανεχτούμε να ζήσουμε μέσα στο φόβο! Οι μαθητές μας δεν είναι αριθμοί σε ηλεκτρονικά κουτάκια. Η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι νούμερα για να χωράνε στη δημοσιονομική σταθερότητα. Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι πιόνια σε μια παρτίδα κερδοφορίας.

Με όπλο την ενότητα, την αλληλεγγύη, τη συλλογικότητα, με την καρδιά δοσμένη στο δικαίωμα των μαθητών μας για ολόπλευρη μόρφωση, με πλήρη συνείδηση ότι είμαστε άνθρωποι με δικαιώματα κι όχι δούλοι που τους διατάζουν συνεχώς, δηλώνουμε καθαρά ότι θα αντισταθούμε και θα παλέψουμε να είναι το σχολείο, σχολείο κι όχι κάτεργο υποταγής για μας και τους μαθητές μας.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου