Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2021

Ξανά για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Κέρκυρα, 23 Σεπτεμβρίου 2021

Α.Π.: 105

ΠΡΟΣ: Μέλη ΣΕΠΕ

 

Θέμα: « Σχετικά με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και τη σύγχυση που επικρατεί»

 

       Το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε Κέρκυρας αναφορικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων (Ε.Δ.) τα οποία εισήχθησαν στα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας ως «νέο μάθημα» από το ΥΠΑΙΘ, τη σύγχυση και τις απορίες των συναδέλφων σημειώνει τα εξής:

- Την εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση καθορίζει η Υπουργική Απόφαση της Υφυπουργού κ. Μακρή: ΦΕΚ 3791, τ. Β΄, 13/8/2021. Την επισυνάπτουμε για να τη μελετήσουν οι συνάδελφοι/ισσες. Το Δ.Σ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε Κέρκυρας για άλλη μια φορά καλεί τους συναδέλφους:

- να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις διδακτικές μεθόδους και πρακτικές που έως τώρα χρησιμοποιούν δίνοντας έμφαση στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών τους και την κάλυψη των γνωστικών κενών, των ψυχο-συναισθηματικών και κοινωνικών επιπτώσεων από το πολύμηνο κλείσιμο των σχολείων και την άθλια «τηλεκπαίδευση». Όλο το υλικό του ΙΕΠ δηλαδή όσα περιγράφονται στον Οδηγό για τα σχέδια δράσης, τα σεμινάρια, τα σενάρια μαθημάτων, τα υποδείγματα ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΦΟΡΟΥΝ καθώς ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΥΘΕΝΑ στην Υπουργική Απόφαση. Το ΙΕΠ δημιούργησε αυτό το υλικό προκειμένου να «απορροφήσει» κονδύλια και να «προετοιμάσει» τους εκπαιδευτικούς για τα σχέδια δράσης της αξιολόγησης. Τα καλοκαιρινά σεμινάρια έφεραν στους συναδέλφους τη σύγχυση, το φόβο και τον πανικό.

- Από πουθενά ΔΕΝ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ υποχρέωση να ακολουθήσουμε τα υποδείγματα του ΙΕΠ ή να κάνουμε αναρτήσεις εργασιών, σχεδίων σε ιστοσελίδες σχολείων, αποθετήρια του ΙΕΠ κλπ. Η μόνη μας υποχρέωση είναι να καταγράψουμε σε ένα απλό πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων τους τίτλους των θεμάτων που θα μας απασχολήσουν, ανά τάξη, το οποίο το στέλνουμε στη Διεύθυνση Π.Ε. της Κέρκυρας.

- Όσον αφορά  το περιβόητο portfolio καλό θα ήταν σε έναν φάκελο του μαθητή να συγκεντρωθεί το υλικό και η εργασία που έχει κάνει ώστε να του παραδοθεί στο τέλος της σχολικής χρονιάς γιατί είναι ο κόπος μιας ολόκληρης χρονιάς. Εννοείται ότι ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει το υλικό, όπως το υλικό των εργασιών όλων των μαθημάτων, για να ενημερώσει τους γονείς για την πορεία του μαθητή στο τρίμηνο. ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.

- Τέλος καλούμε τους συναδέλφους/ισσες, να μην εμπλέξουν φορείς άσχετους κι εχθρικούς με την εκπαίδευση όπως ιδιωτικές εταιρείες, Μ.Κ.Ο, δήμους, αστυνομία κ.λπ. Δουλεύουμε βιωματικά και ανακαλυπτικά με τα παιδιά μας απλά προγράμματα σύμφωνα με τις μορφωτικές τους ανάγκες για να τα βοηθήσουμε και να τα στηρίξουμε σε αυτή τη δύσκολη πανδημία. Δεν δουλεύουμε υπερφίαλα προγράμματα, ασύνδετα για να γεμίσουμε τους δικούς μας φακέλους με προγράμματα εντυπωσιακά αλλά άχρηστα. Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να επιτρέψουμε να συνδεθεί η δουλειά μας με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την κατηγοριοποίηση των σχολείων σε σχολεία που κάνουν πολλά-μέτρια ή λίγα προγράμματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου