Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2020

Για τον υπεύθυνο COVID-19

 


Κέρκυρα, 4 Οκτωβρίου 2020
Α.Π.: 319
ΠΡΟΣ: Μέλη ΣΕΠΕ

Θέμα: Για τον υπεύθυνο COVID

Ένα από τα ζητήματα που απασχολούν τις συλλόγους των σχολείων αυτές τις μέρες είναι ο ορισμός του υπεύθυνου COVID-19 για κάθε σχολική μονάδα. Συμφώνα με τον ΕΟΔΥ ο υπεύθυνος αυτός

·         αναλαμβάνει να  ενημερώνεται και να ενημερώνει το προσωπικό για θέματα COVID-19,

·         έχει την ευθύνη της διαμόρφωσης και διατήρησης χώρου απομόνωσης για πιθανά κρούσματα στο σχολείο,

·         έχει την ευθύνη μεταφοράς, και φύλαξης των μαθητών  που αποτελούν πιθανά κρούσματα στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο μέχρι την ώρα που θα τον παραλάβει ο γονέας

·         κρατάει αρχείο με απουσίες που σχετίζονται με συμπτώματα συμβατά με COVID19 για μαθητές και  καθηγητές,

·         έχει την ευθύνη επικοινωνίας με τους γονείς όταν εμφανιστεί πιθανό κρούσμα καθώς και με τους αντίστοιχους φορείς, και παρέχει πληροφορίες για βοηθάει τους αρμόδιους φορείς με στοιχεία για την ιχνηλάτιση πιθανών νέων κρουσμάτων από το χώρο του σχολείου.

Αυτές είναι κάποιες από τις οδηγίες του ΕΟΔΥ καθώς το συνολικό κείμενο είναι εννέα σελίδες. Αναφέρει μάλιστα και για χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας από τον υπεύθυνο  COVID που προφανώς δεν έχει έρθει ακόμα στα σχολεία όπως και τα άλλα υλικά απολυμάνσεων  και ατομικής προστασίας για μαθητές και καθηγητές.

Μόνο από την μερική καταγραφή των καθηκόντων καταλαβαίνει κανείς πως ο ρόλος του υπεύθυνου COVID  δεν είναι άλλη μία  εξωδιδακτική εργασία που αναλαμβάνει ένας οποιοσδήποτε συνάδελφος μετά το πέρας των ωρών διδασκαλίας του. Απαιτεί πολλές ώρες ενασχόλησης και μάλιστα κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, έχει ένα τεράστιο όγκο δουλειάς τόσο γραφειοκρατικό όσο και ουσιαστικό και απαιτεί εξειδικευμένο προσωπικό.

Η διάγνωση, εν μέσω πανδημίας, ενός ιού που απασχολεί ολόκληρο τον κόσμο, όσο «καλή» ενημέρωση κι αν έχουμε από την ….. τηλεόραση, δεν είναι κάτι ούτε τόσο απλό, ούτε τόσο εύκολο. Χρειάζεται εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό, το οποίο ξέρει να διακρίνει τις περιπτώσεις, να δίνει συμβουλές, να παίρνει τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης. Τα συμπτώματα του COVID-19 δεν περιορίζονται μόνο στον πυρετό, οπότε και με μια απλή θερμομέτρηση, μπορεί να διαγνωσθεί. Είναι πολύ περισσότερα από αυτό και απαιτεί γνώσεις κι εκπαίδευση, τα οποία ένας εκπαιδευτικός δε διαθέτει.

Η φύλαξη και η φροντίδα άρρωστων μαθητών ή συναδέλφων από μη εξειδικευμένο προσωπικό μπορεί εύκολα να οδηγήσει σε περαιτέρω διασπορά του ιού και φυσικά σε επιμόλυνση και του ίδιου του υπεύθυνου.

Επιπλέον υπάρχουν συνάδελφοι που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ενώ πολλοί, είτε περιθάλπουν γονείς σε προχωρημένη ηλικία, είτε έχουν στην οικογένεια τους άτομα με κάποιο υποκείμενο νόσημα. Για λόγους υγείας δεν μπορούν και δεν πρέπει να εκτεθούν σε ακόμα μεγαλύτερους κινδύνους αναλαμβάνοντας τέτοιους ευθύνες. Άλλωστε και οι  τάξεις που διδάσκουμε, που μέσα σε λίγα τετραγωνικά στοιβάζονται 20-27 μαθητές, είναι από μόνες τους υγειονομικές βόμβες για μαθητές και καθηγητές.

Ως εκπαιδευτικοί καλούμαστε φέτος να καλύψουμε μέρος της ύλης που χάθηκε πέρσι  και ταυτόχρονα να διδάξουμε τη νέα ύλη σε γρήγορους ρυθμούς σε μια χρονιά που όπως όλα δείχνουν θα προχωράει μετ’ εμποδίων με κλεισίματα τμημάτων και σχολείων. Ήδη τα πρώτα κρούσματα σε σχολεία το επιβεβαιώνουν αυτό. Δε μπορεί πρακτικά ένας συνάδελφος να εγκαταλείπει καθημερινά τις τάξεις του και τους μαθητές του, ιδιαίτερα σε περιόδους έξαρσης των ιώσεων, όταν μια σειρά από παιδιά θα εμφανίζουν συμπτώματα ιώσεων και θα πρέπει να απομονώνονται και να παρακολουθούνται  μέχρι να μεταφερθούν στο σπίτι τους.

Το υπουργείο για μια ακόμα φορά και για ένα ακόμα θέμα πετάει το μπαλάκι σε άλλους, διώχνοντας από πάνω του την ευθύνη της κατάστασης.

Όχι μόνο αποφεύγει να στελεχώσει τα σχολεία με γιατρούς ή νοσηλευτές που εξειδικεύονται σε  ζητήματα COVID προκειμένου να στηρίξουν τη λειτουργία των σχολείων, όπου και πληθυσμιακά υπάρχουν αυξημένες πιθανότητες μετάδοσης του ιού σε μεγάλη κλίμακα, αλλά θέτει τους εκπαιδευτικούς υπεύθυνους για ότι προκύψει.

Απαιτούμε:

1.      Πρόσληψη μόνιμου ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού σε όλα τα σχολεία προκειμένου να καλυφθούν όλες οι ανάγκες αντιμετώπισης της πανδημίας, αλλά και όλων των άλλων εκτάκτων γεγονότων

2.        Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.

3.    Ουσιαστική προστασία των συναδέλφων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

4.      Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου