Τις τελευταίες ημέρες γινόμαστε μάρτυρες
πολλών αντικρουόμενων ειδήσεων με μορφή διαρροών, σε αρκετές παραλλαγές, από τα
Μ.Μ.Ε., για την πρόθεση του Υ.ΠΑΙ.Θ. να καταθέσει πολυνομοσχέδιο για την
παιδεία και μάλιστα μέσα στη Μ. Εβδομάδα. Ένα σχέδιο νόμου το οποίο φέρεται να
αφορά αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επαναφορά της
τράπεζας θεμάτων, αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, νέες θεματικές
ενότητες σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλαγές στη δομή και το
περιεχόμενο της εκπαίδευσης κ.τ.λ..
Όλη η κοινωνία διανύει μια δύσκολη και
κρίσιμη περίοδο. Ιδιαίτερα οι εκπαιδευτικοί διαχειριζόμαστε μια πρωτόγνωρη
εκπαιδευτική διαδικασία για μας και τους μαθητές μας, με πολλές δυσκολίες.
Μέλημά μας είναι να ανταπεξέλθουμε στις αυξημένες υποχρεώσεις που δημιουργεί η
εξ αποστάσεως εκπαίδευση με γνώμονα, πάντα, την ψυχολογική, ηθική και
παιδαγωγική στήριξη των μαθητών μας.
Όλες αυτές οι «αποκλειστικές πληροφορίες»
αποπροσανατολίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα από το δύσκολο έργο της
προκαλώντας ανασφάλεια και αγανάκτηση. Όσοι τις δημοσιεύουν θα έπρεπε να είναι
περισσότερο προσεκτικοί και να αναφέρονται σε συγκεκριμένες πηγές και στοιχεία.
Εκτός κι αν τα στοιχεία αυτά υπάρχουν και οι «διαρροές» έχουν γίνει σκόπιμα από
κύκλους του Υπουργείου για να «προετοιμάσουν» το έδαφος και να «μετρήσουν» τις
αντιδράσεις κοινής γνώμης και εκπαιδευτικών.
Θα ήταν φρόνιμο, η πολιτική ηγεσία του
Υ.ΠΑΙ.Θ. να τοποθετηθεί ξεκάθαρα. Αν οι «διαρροές» περί επικείμενου σχεδίου
νόμου για την παιδεία είναι ανυπόστατες οφείλει να τις διαψεύσει άμεσα. Σε κάθε
περίπτωση οφείλει να λάβει πολύ σοβαρά υπόψη της τη συγκυρία μέσα στην οποία
λειτουργούμε. Είναι αυτονόητο ότι το έργο της πολιτείας πρέπει να έχει συνέχεια
και επείγοντα ζητήματα να ρυθμίζονται. Οι ιδιαίτερες, όμως, συνθήκες κάτω από
τις οποίες παλεύουμε να επιτελέσουμε το έργο μας, καθιστούν, επίσης, αυτονόητο
ότι η πολιτεία έχει χρέος να σεβαστεί τους θεσμοθετημένους, εδώ και πολλές
δεκαετίες, κανόνες δημοκρατικού-θεσμικού διαλόγου. Θα αποτελέσει μεγάλο ολίσθημα,
πιθανό εγχείρημα εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., εκμεταλλευόμενη
μια συγκυρία όπου εκτιμά πως οι αντιδράσεις κοινωνίας κι εκπαιδευτικών δεν θα
έχουν δυναμικά χαρακτηριστικά λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων
που λαμβάνονται, να προχωρήσει σε μονομερείς αποφάσεις πάνω σε ζητήματα που
αποτελούν αντικείμενο διαλόγου ή/και αντιπαράθεσης εδώ και πολλά χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου