Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης νομού
Κέρκυρας διεκδικεί την άμεση και καθολική εφαρμογή του νόμου 4521/2018, για
την δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση στον Δήμο Κεντρικής
Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων, κυρίαρχο αίτημα της εκπαιδευτικής
κοινότητας τα τελευταία τριάντα και πλέον χρόνια και ιστορικής σημασίας
κατάκτηση για τον κλάδο των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Πολλές
φορές αναδείξαμε την διαχρονική αδιαφορία και την αδράνεια της προηγούμενης
δημοτικής αρχής για τα σχολικά έτη 2018-19 και 2019-2020. Αποτέλεσμα αυτής της
εξέλιξης είναι να βρίσκονται σήμερα πολλά παιδιά προνηπιακής ηλικίας έξω από το
δημόσιο δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα και πολλοί γονείς να εξαναγκάζονται ή να
κρατήσουν τα παιδιά σπίτι ή να χρυσοπληρώσουν την εκπαίδευσή τους στους
ιδιωτικούς σταθμούς ή στα τροφεία των δημοτικών παιδικών σταθμών.
Επιπρόσθετα εκφράζουμε τη διαφωνία μας με τον «πολιτικό
σχεδιασμό» και τη μονομερή ενέργεια του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας &
Διαποντίων Νήσων να αποστείλει έγγραφο προς τις Κτιριακές Υποδομές Α.Ε. για
την προμήθεια 14 προκατασκευασμένων(!) αιθουσών δήθεν για τις ανάγκες
της εφαρμογής της δίχρονης προσχολικής αγωγής στον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας. Η
προμήθεια 14 αιθουσών ΠΡΟΚΑΤ, οι οποίες θα τοποθετηθούν σε περιοχές στην
περιφέρεια(!) του Δήμου, δεν πρόκειται να λύσει το οξύτατο πρόβλημα με τον
αυξημένο αριθμό μαθητών στο κέντρο της πόλης και στις περιαστικές περιοχές.
Μας προξενεί ιδιαίτερη εντύπωση η πρόταση για τοποθέτηση των αιθουσών αυτών
στους Γιαννάδες, στην Κάτω Κορακιάνα, στον Άγιο Μάρκο, στον Σπαρτύλα και η
προμήθεια μόνο μίας αίθουσας για το κέντρο της πόλης στο 12ο
Νηπιαγωγείο, το οποίο στεγάζεται σε κοντέινερ τα τελευταία 10 ολόκληρα χρόνια.
Προφανώς και η μεταστέγαση του Νηπιαγωγείου Μαντουκίου σε προκατασκευασμένες
αίθουσες δεν συμβάλλει στην αύξηση του αριθμού των νηπίων που θα μπορούσαν να
εγγραφούν. Η Δήμαρχος δήλωσε ότι έχει αναλάβει προσωπικά την εύρεση κατάλληλου
κτιρίου για τις ανάγκες του κέντρου της πόλης. Ακόμα κι ΑΝ ευοδωθούν οι προσπάθειες,
δεν είμαστε σίγουροι ότι οι διαδικασίες μίσθωσης με όλες τις γραφειοκρατικές
διαδικασίες αλλά και οι πιθανές τεχνικές παρεμβάσεις θα έχουν ολοκληρωθεί
εγκαίρως! Ταυτόχρονα, πιστεύουμε ότι θα πρέπει να εξευρεθούν επιτέλους
μόνιμες λύσεις για τη στέγαση των νηπίων, καθώς οι αίθουσες ΠΡΟΚΑΤ έχουν
τετραετή διάρκεια χρήσης βάση του νόμου. Επιπρόσθετα, απαξιώνεται ο δημόσιος
χαρακτήρας της εκπαίδευσης με την τοποθέτηση προκατασκευασμένων αιθουσών στους
αύλειους χώρους των δημοτικών σχολείων, οι οποίοι αποτελούν ζωτικό χώρο για
μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Για εμάς αποτελεί μοναδική λύση ο σχεδιασμός και ο
προγραμματισμός με βάση τα πραγματικά στοιχεία και αριθμητικά δεδομένα που
αποτυπώνουν την υπάρχουσα πραγματικότητα όπως προσκομίζονται από τη Διεύθυνση
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας και τα οποία έχουμε διασταυρώσει από τις
συναδέλφισσες Προϊσταμένες των Νηπιαγωγείων.
Εμείς ως ΣΕΠΕ Κέρκυρας δηλώνουμε ότι συνεχίζουμε τον αγώνα
μας για το δίχρονο δημόσιο νηπιαγωγείο. Είναι φανερό πως απέναντί μας έχουμε την
κυβερνητική πολιτική, τα συμφέροντα των Δήμων και της ΚΕΔΕ που αντιδρούν, αλλά
και των ιδιωτών που κερδοσκοπούν. Δεν θα υποχωρήσουμε σε αυτά! Ο αγώνας μας
είναι ο μόνος που θα καθορίσει την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής
προσχολικής αγωγής παντού, διασφαλίζοντας τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα
στο δημόσιο σχολείο.
Απαιτούμε συγκεκριμένο προγραμματισμό για να δοθούν άμεσες λύσεις στο
κτιριακό πρόβλημα των νηπιαγωγείων με ενοικίαση κατάλληλων χώρων και να
προχωρήσει άμεσα σχεδιασμός/προγραμματισμός για εύρεση δημοτικών/δημόσιων
ακινήτων, οικοπέδων και ανέγερση κτιρίων. Κανένα κοντέινερ σε ακατάλληλα
προαύλια σχολείων, τα οποία τελικά δημιουργούν νέα προβλήματα αντί να
επιλύουν τα ήδη υπάρχοντα.
Απαιτούμε μαζικούς μόνιμους διορισμούς νηπιαγωγών για την κάλυψη όλων των
αναγκών. Κάλυψη όλων των νηπιαγωγείων με το αναγκαίο βοηθητικό προσωπικό.
Απαιτούμε κρατική χρηματοδότηση για την πλήρη κάλυψη της λειτουργίας
(υποδομές, εξοπλισμός, προσωπικό) όλων των νηπιαγωγείων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου