Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2023

Ερωτήσεις και απαντήσεις για την ακύρωση της αξιολόγησης! Κανένας αξιολογητής δεν θα μπει στα σχολεία μας! Η αξιολόγηση δε θα περάσει!

 

Ερωτήσεις και απαντήσεις για την Ατομική Αξιολόγηση

 

v  Ποιες είναι οι πρώτες ενέργειες που πρέπει να κάνω;

Να δηλώσω άμεσα απεργία-αποχή (εάν δεν το έχω ήδη κάνει) υπογράφοντας την αντίστοιχη δήλωση της ΔΟΕ ή της ΠΟΣΕΠΕΕΑ (για το ΕΕΠ και το ΕΒΠ) και να την πρωτοκολλήσω.

 

v  Τα στελέχη του ΥΠΑΙΘ δηλώνουν ότι είναι πειθαρχικό αδίκημα η άρνηση της αξιολόγησης που επισύρει πειθαρχικές διώξεις και κρατήσεις μισθού. Ισχύει; Επίσης, μήπως κινδυνεύω να στοχοποιηθώ;

Σε καμία περίπτωση. Από την πρώτη στιγμή του αγώνα μας, το Υπουργείο κατέφυγε σε απειλές, εκβιασμούς και ποικίλους εκφοβισμούς. Μια μεγάλη μερίδα συμβούλων αλλά και κάποιοι διευθυντές σχολικών μονάδων αναπαρήγαγαν αυτό το κρεσέντο εκφοβισμού. Ότι οι αναπληρωτές κινδυνεύουν να απολυθούν, να μην επαναπροσληφθούν, ότι δε θα μπορούν να μετατεθούν οι νεοδιόριστοι, ότι η Απεργία Αποχή είναι παράνομη, ότι είναι πειθαρχικό αδίκημα, ότι και οι διευθυντές σχολείων κινδυνεύουν με διώξεις, ότι δεν θα ξαναγίνουν διευθυντές και άλλα πολλά. Στην ίδια τακτική καταφεύγουν από το 1997 που έχουν ψηφιστεί νόμοι για την αξιολόγηση αλλά ουδέποτε εφαρμόστηκαν. Η αλήθεια είναι ότι κανείς και καμία όλα αυτά τα 26 χρόνια δεν διώχθηκε ούτε στοχοποιήθηκε για τη συμμετοχή του/της στον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση. Αντίθετα, υπενθυμίζουμε ότι οι αναπληρωτές που συμμετείχαν στην Απεργία Αποχή από την αξιολόγηση διορίστηκαν κανονικά το καλοκαίρι του 2022 και του 2023, οι μεταθέσεις έγιναν κανονικότατα, διευθυντ(ρι)ες που συμμετείχαν στην Απεργία Αποχή έγιναν ξανά διευθυντές (όσοι το επέλεξαν).

 

v  Είναι νόμιμη μορφή η Απεργία-Αποχή (στο εξής Α/Α); Οι επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας;

Η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Επισυνάπτουμε και σχετική γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε.  Το ίδιο ισχύει και για τις στάσεις εργασίας.

 

v  Τι απαντάμε εάν σταλεί email από τον αξιολογητή;

Με την παρούσα (αριθμός πρωτοκόλλου …… εδώ να γράφεται ο αριθμός πρωτοκόλλου της ομαδικής δήλωσης συμμετοχής στην Απεργία – Αποχή στο κάθε σχολείο) δηλώνω ότι συμμετέχω στην απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ (ή ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ΕΒΠ-ΕΕΠ), από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της».

Δε γράφουμε τίποτα επιπλέον ως απάντηση κι εδώ σταματάει η επικοινωνία μας με τον αξιολογητή. Καλό είναι το απαντητικό αυτό μήνυμα να κοινοποιηθεί και στο Σχολείο και στο ΔΣ του Συλλόγου. Δεν «μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης. Δε συμπληρώνουμε τον ηλεκτρονικό φάκελο. Δεν δίνουμε στοιχεία και «πάτημα» στον αξιολογητή για να εντείνει τις πιέσεις και να αποστέλλει προσωπικά μηνύματα για τη συνέχιση της διαδικασίας. Ξέρουμε επίσης ότι όλα αυτά τα στοιχεία θα αξιοποιηθούν από το Υπουργείο και τα «παπαγαλάκια» του για να θριαμβολογήσουν για τα ποσοστά συμμετοχής στην αξιολόγηση. Ακόμα και αν έχουμε «μπει» στην ειδική πλατφόρμα και έχουμε δεχτεί το μήνυμα από τον «αξιολογητή» για τα «βήματα», ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία ενημερώνουμε άμεσα και πάλι το Δ.Σ. με οποιονδήποτε τρόπο.

 

v  Ανήκω στο ΕΕΠ ή στο ΕΒΠ, πως θα αντιμετωπίσω μόνος/η μου τον αξιολογητή;

Κανένας και καμία δεν θα μείνει μόνη. Ο Σύλλογός μας, το Δ.Σ., αλλά και οι συνάδελφοι κάθε σχολείου θα είναι έξω από αυτό, στο πλευρό του αξιολογούμενου, στην πρώτη γραμμή κάθε μπλοκαρίσματος αξιολόγησης. Ο αγώνας μας είναι συλλογικός και όχι ατομικός.

 

v  Σε περίπτωση που βγει παράνομη η Α/Α , τι θα γίνει μετά;

Επιμένουμε ότι πρέπει να την επαναπροκηρύξει το ΔΣ της ΔΟΕ, όπως έκανε και με την Α/Α από τους μέντορες και τους ενδοσχολικούς συντονιστές. Το ίδιο μπορεί να κάνει και η ΑΔΕΔΥ. Όπως κι αν έχει, ο Σύλλογός μας με απόφαση της ΓΣ, μαζί με δεκάδες άλλους Συλλόγους κι ΕΛΜΕ πανελλαδικά έχουν ήδη αποφασίσει να επαναπροκηρύξουν την Απεργία Αποχή και τις στάσεις εργασίας. Ο αγώνας θα συνεχιστεί σε κάθε περίπτωση. Ανεξάρτητα από αυτό, οι καταδικαστικές αποφάσεις των δικαστηρίων για τις απεργίες δεν έχουν ποτέ αναδρομική ισχύ, δηλαδή, δεν μπορεί να θεωρηθεί παράνομη η συμμετοχή μας στην Α/Α στο διάστημα πριν την εκδίκαση.

 

v  Η Α/Α έχει κρατήσεις από τον μισθό μου;

Όχι, δεν έχει. Για να συμβεί κάτι τέτοιο θα έπρεπε να μπορεί να υπολογιστεί το χρονικό διάστημα που απείχε κάποιος, πράγμα αδύνατο. Ποτέ έως τώρα δεν επιχειρήθηκε να επιβληθούν κρατήσεις, αντίστοιχες για παράδειγμα με τις στάσεις εργασίας.

 

v  Υπογράφουμε στο σχολείο που έχουμε οργανική ή και σε όσα σχολεία συμπληρώνουμε ωράριο;

Υπογράφουμε σε όλα τα σχολεία που υπηρετούμε.

 

v  Πότε κάνουμε Α/Α και πότε στάση εργασίας;

Η απεργία – αποχή της ΔΟΕ και της ΠΟΣΕΠΕΕΑ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση, όπως: από τη συνάντηση με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, την ενημέρωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας, τον ηλεκτρονικό φάκελο, την υποβολή έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ. Όταν συμμετέχουμε στην Απεργία- Αποχή βρισκόμαστε στο σχολείο μας και παρέχουμε το πλήρες εκπαιδευτικό μας έργο ως συνήθως. Στάση εργασίας δηλώνουμε όταν θα έρθει ο/η σύμβουλος για αξιολόγηση μέσα στην τάξη να παρακολουθήσει μάθημα. Για τη στάση εργασίας δεν ενημερώνουμε παρά μόνο όταν καταφθάσει ο αξιολογητής στο σχολείο.  Στις επισκέψεις που προηγούνται και σε οποιαδήποτε άλλη επαφή με τον αξιολογητή, μας καλύπτει η Α/Α.

 

v  Σε περίπτωση που ο αξιολογητής ορίσει μόνος του μέρα και ώρα που θα επισκεφθεί το σχολείο;

 Προκειμένου να αντιμετωπιστεί συλλογικά από όλες/όλουςτις/τους συναδέλφισσες/ους το κομμάτι της «παρατήρησης της διδασκαλίας» και να γίνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το σχολείο που θα πάει ο αξιολογητής, το ΔΣ της ΔΟΕ έχει προκηρύξει 3ωρες στάσεις εργασίας στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της ΥΑ 9950/ΓΔ5/27-01-23 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητέςκλπ) και θα συνεχίζει να προκηρύσσει στάσεις εργασίας για όσο διάστημα διαρκούν αυτές οι διαδικασίες. Ενημερώνουμε άμεσα το ΔΣ, με οποιονδήποτε τρόπο, εάν ο «αξιολογητής» προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας.

 

v  Πώς είναι ενημερωμένος ο εκπαιδευτικός και ο Σύλλογος Π.Ε. για αυτή του την επίσκεψη;

Ο Σύμβουλος ενημερώνει το σχολείο για το ραντεβού. Είναι υποχρεωμένος. Και ο δ/ντης τον αξιολογούμενο εκπ/κο.

 

v  Στο νηπιαγωγείο πώς θα κάνω στάση εργασίας; Τι θα κάνω με τα νήπια;

Θα τα κρατήσεις στο προαύλιο και θα δηλώσεις στάση εργασίας για να είσαι καλυμμένη/ος με τη στάση σου να μη δεχτείς τον αξιολογητή στην τάξη.

 

v  Τι θα γίνει με τη μονιμοποίησή μου εάν δεν αξιολογηθώ; Δεν είναι πρόβλημα να παραμείνω δόκιμος/η;

Το υπουργείο ΠΑΡΑΝΟΜΑ δε μονιμοποιεί όσους ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΑ έχουν κλείσει διετία, σε πολλές περιοχές με ανάκληση των μονιμοποιήσεών τους. Η ΔΟΕ έχει προσφύγει δικαστικά ήδη για το ζήτημα. Η πρώτη εκδίκαση για τις/τους νεοδιόριστες/ους της Α’ Αθήνας γίνεται στις 15/11. Οι σύλλογοι έχουμε αντιδράσει με επαναλαμβανόμενες κινητοποιήσεις στις διευθύνσεις. Καμιά/Κανείς να μην πέσει στην παγίδα πως με την οικειοθελή συμμετοχή του/της στην αξιολόγηση διασφαλίζει τη θέση του/της! (Ήδη έρχονται στο φως παραδείγματα συναδέλφων που αξιολογήθηκαν αρνητικά π.χ. διότι στη διδασκαλία τους δεν αξιοποίησαν εποπτικά μέσα, τη στιγμή που οι σχολικές τους μονάδες δεν τα διέθεταν!) Έχουμε τονίσει ξανά πως τα κριτήρια αξιολόγησης δίνουν τη δυνατότητα να κριθεί κάποιος/α αρνητικά, το ίδιο εύκολα με το να κριθεί και με άριστα! Κανείς να μην ξεπουλήσει τα χρόνια σπουδών και υπηρεσίας του σε μία διδακτική ώρα! Τις οριστικές μονιμοποιήσεις θα τις κερδίσουμε, με την αντίδραση στην αξιολόγηση, όχι με την παράδοσή μας! Ποτέ άλλοτε δεν ξανάγινε αυτός ο εκβιασμός στο παρελθόν, τώρα συμβαίνει, στα πλαίσια της αξιολόγησης.

 

v  Να κάνω την διαδικασία, παρά τις αντιρρήσεις μου, ώστε να μονιμοποιηθώ και να ξεμπερδεύω; Αρκετά δεν έκατσα σαν αναπληρωτής/αναπληρώτρια;

Δυστυχώς, δεν είναι έτσι. α) Και να ολοκληρωθεί η Α’ φάση (Α1) ΔΕΝ θα εκδοθούν οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης. Πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία (Α2 και Β). Πρόκειται συνεπώς για κοροϊδία και ξεκάθαρο εκβιασμό. β) Η υλοποίηση των αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών δεν θα έχει σαν αποτέλεσμα να γίνουν οι δόκιμοι, μόνιμοι (έτσι και αλλιώς η μονιμότητα αφορά και τους δόκιμους), αλλά να γίνουμε τελικά όλοι, δόκιμοι, εις το διηνεκές! Η διαδικασία επαναλαμβάνεται κάθε 2 και 4 χρόνια αντίστοιχα! Κανείς λοιπόν να μην παραπλανηθεί από τα ωραία λόγια και τις υποσχέσεις του ΥΠΑΙΘ («έλα μωρέ, τυπικό είναι, να τελειώνουμε»). Αν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια, τότε θα αρχίσουν οι πιέσεις του τύπου: «μα καλά, είναι δυνατόν να είναι όλοι άριστοι»; Με δυο λόγια: δε θα τελειώσεις, ίσα-ίσα που τότε θα αρχίσουν όλα για σένα. Η αξιολόγηση δεν οδηγεί στη μονιμοποίηση αλλά σε ένα καθεστώς μόνιμης εργασιακής αστάθειας.

 

v  Ποιο είναι το χειρότερο πράγμα που μπορώ να πάθω αν δεν αξιολογηθώ;

Το χειρότερο που μπορεί να πάθει όποιος/α δεν αξιολογηθεί είναι να παραμείνει δόκιμος. Πρόκειται για μια δημοσιοϋπαλληλική εκκρεμότητα πράγματι. Χωρίς καμία επίπτωση στην εργασιακή σχέση (μονιμότητα) ή τη μισθολογική εξέλιξη. Το χειρότερο όμως που μπορεί να πάθει όποιος συμμετέχει είναι να κριθεί μη ικανοποιητικός και να τον στείλουν ξανά για επιμόρφωση. Ήδη κατά δήλωσή του προέδρου του ΙΕΠ το σχετικό υλικό «επιμόρφωσης» για τους μη ικανοποιητικούς είναι έτοιμο!

 

v  Έχω μόνο δύο φορές δικαίωμα να αρνηθώ την ατομική αξιολόγηση, στην συνέχεια θα κριθώ ανεπαρκής και θα απολυθώ;

Σε καμία περίπτωση η συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή, συνολικά η συνδικαλιστική δράση, δεν συνεπάγεται αρνητική αξιολόγηση. Για να το πούμε πιο καθαρά: ο αξιολογητής, σε περίπτωση μπλοκαρίσματος της αξιολόγησης, είναι υποχρεωμένος να σημειώσει ότι δεν πραγματοποιήθηκε λόγω συμμετοχής στην Απεργία-Αποχή και σε καμία περίπτωση ότι ο αξιολογούμενος έλαβε αρνητική αξιολόγηση. Προφανώς, οι συνάδελφοι/συναδέλφισσες που θέτουν το εξής ερώτημα, κάνουν αναγωγή στην σχετική διάταξη του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. Εκεί όμως η αναφορά αφορά την περίπτωση που πραγματοποιηθεί η Αξιολόγηση και το αποτέλεσμά της είναι αρνητικό. Είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα.

 

v  Τι θα γίνει εάν ο αξιολογητής επανέρχεται συνέχεια στην τάξη μου για να με αξιολογήσει; Πως θα ανταπεξέλθω οικονομικά στις στάσεις εργασίας;

Ο Σύλλογός μας θα καλύψει τις στάσεις εργασίας οικονομικά.

 

v  Δεν υπέγραψα τη δήλωση απεργίας-αποχής και τώρα έχει πρωτοκολληθεί.

Μπορείς να υπογράψεις οποιαδήποτε στιγμή τη δήλωση απεργίας-αποχής και να πρωτοκολληθεί με την ημερομηνία της ημέρας που υπέγραψες.

 

v  Η πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων δεν κάνει απεργία-αποχή. Έχω το δικαίωμα να δηλώσω απεργία-αποχή ακόμη και μόνος/η μου;

Ακόμα και ένας/μία συνάδελφος μπορεί να δηλώσει Α/Α, όπως ακριβώς και απεργία.

 

v  Στην περίπτωση όπου ο/η σύμβουλος ενημερώσει ότι θα έρθει να γνωριστεί μαζί μας αλλά χωρίς να αξιολογήσει τι κάνουμε;

Ειδοποιούμε σε κάθε περίπτωση το ΔΣ του ΣΕΠΕ. Η γνωριμία σε ατομικό επίπεδο μόνο στην ατομική αξιολόγηση παραπέμπει. Εάν πρόκειται για ολόκληρο τον Σύλλογο Διδασκόντων, οπωσδήποτε πρέπει να ειδοποιηθεί το ΔΣ και να του ξεκαθαρίσουμε την πλήρη αντίθεσή μας με την αξιολόγηση και σε κάθε περίπτωση πως οποιαδήποτε αναφορά στην αξιολόγηση δεν θα γίνει αποδεκτή.

 

v  Ενημερώθηκα ότι σε κάποιες περιοχές, όσοι αξιολογητές πηγαίνουν στα σχολεία και πέφτουν σε συναδέλφους που απέχουν, ζητούν να καταγραφεί η απεργία-αποχή σε πρακτικό και να υπογραφεί από τον συνάδελφο που απέχει ή ζητούν να καταγραφεί στο βιβλίο σχολικής ζωής ή τους λένε ότι έκλεισε ο φάκελός τους κλπ. Πώς πρέπει να κινηθώ σε αντίστοιχες περιπτώσεις; Υπάρχει κάποιος κίνδυνος σε αυτές τις κινήσεις;

Δεν προβλέπεται από καμία διάταξη κάτι από τα παραπάνω. Πρόκειται για μια ακόμα αυθαίρετη και υστερόβουλη τακτική που έχει χρησιμοποιηθεί στην επαρχία. Ενημερώνονται για τη συμμετοχή μας στην απεργία αποχή η οποία είναι νόμιμη και διασφαλίζει τους συμμετέχοντες. Στο πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων (ΣΔ) καταγράφονται οι αποφάσεις του ΣΔ και υπογράφονται από όλες/όλους τις/τους παρούσες/όντες. Η απεργία-αποχή, όπως και η συμμετοχή σε απεργίες, στάσεις εργασίας κλπ. δεν τίθενται ως θέμα συζήτησης στον ΣΔ. Επομένως κανένα τέτοιο πρακτικό δεν μπορεί να γραφτεί. Στο Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής καταχωρούνται στοιχεία της καθημερινής ζωής της σχολικής μονάδας και καταγράφονται με χρονολογική σειρά όλα τα στοιχεία, γεγονότα, συμβάντα που αναφέρονται στη σχολική ζωή και τη λειτουργία του σχολείου όπως εκδηλώσεις, συνεργασία με φορείς, έκτακτη απουσία εκπαιδευτικού, έκτακτη αλλαγή εφημερίας κ.λπ. - Άρα δεν γράφονται «όλα», κυρίως όχι η απεργία. Η απεργία-αποχή καταγράφεται στο πρωτόκολλο του σχολείου. Εάν κάποιος σχολικός σύμβουλος ζητήσει αντίγραφο της δήλωσης απεργίας-αποχής θα πρέπει να το πράξει εγγράφως. Αμέσως ενημερώνουμε το ΔΣ του Συλλόγου.

ΚΑΝΕΝΑΣ/ΚΑΜΙΑ ΜΟΝΟΣ/Η

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!



Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2023

Ψήφισμα αλληλεγγύης και συμπαράστασης για την παραπομπή στο πειθαρχικό συμβούλιο του συν. Ηλία Σμήλιου

Ένα ακόμη επεισόδιο στον γνωστό κύκλο διώξεων εναντίον όσων  τολμούν να αντιστέκονται συλλογικά στις αντιλαϊκές πολιτικές εκτυλίχθηκε στον χώρο της εκπαίδευσης τις τελευταίες μέρες. Στο περιθώριο μιας παρέμβασης του Ζ΄ Συλλόγου Π.Ε. στη Διεύθυνση Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης για τον χωρισμό τμήματος Α΄ τάξης με 29 μαθητές στον Δενδροπόταμο(!), η Διευθύντρια Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης αφού πρώτα αρνήθηκε να ικανοποιήσει το δίκαιο αίτημα του σχολείου, στη συνέχεια παρέδωσε στο παρευρισκόμενο μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Ηλία Σμήλιο, την παραπομπή του στο Πειθαρχικό Συμβούλιο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.

Η πειθαρχική δίωξη στον Ηλία Σμήλιο ασκείται στην βάση των άρθρων του  ν. 3528/2007 (δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας) όπως έχουν τροποποιηθεί το 2012 και προβλέπουν  την «ανάρμοστη ή αναξιοπρεπή συμπεριφορά υπαλλήλου εκτός υπηρεσίας». Η συγκεκριμένη κατηγορία αποτελεί το σύνηθες σαθρό επιχείρημα κάθε φορά που επιχειρείται η στοχοποίηση και η παραδειγματική τιμωρία  των «απείθαρχων». Το λάθος  που διέπραξε ο δάσκαλος Ηλίας Σμήλιος δεν αφορά στο παιδαγωγικό και διδακτικό του έργο. Το «έγκλημα» του ήταν ότι υπερασπίστηκε το δικαίωμα των συνανθρώπων του στη στέγη, συμμετέχοντας στο κίνημα κατά των πλειστηριασμών και την αρπαγή της λαϊκής κατοικίας από τα κοράκια των τραπεζών και των funds. Είναι απαραίτητο να επισημάνουμε πως η αρχική καταδικαστική απόφαση στο δικαστήριο ήρθε παρά το γεγονός ότι στη δίκη αποδομήθηκε πλήρως το σαθρό κατηγορητήριο. Πρέπει να σημειωθεί επίσης πως δεν πρόκειται για τελεσίδικη απόφαση και καταδίκη, αλλά αντίθετα εκκρεμεί η εκδίκαση της υπόθεσης στο πενταμελές Εφετείο.

Όμως τίποτα από όλα αυτά δεν λήφθηκε υπόψη από τη Διευθύντρια Π.Ε. και τους εντολείς της, παρότι τους επισημάνθηκαν. Την ίδια στιγμή δεν λαμβάνεται υπόψη η σαφής πρόβλεψη της παραγράφου 3 του άρθρου 107 του N. 4328/2007, όπως τροποποιήθηκε (ν. 4325/2015) και βρίσκεται σε ισχύ σήμερα: «Σε καμιά περίπτωση δεν συνιστά ανάρμοστη συμπεριφορά ή αναξιοπρεπή ή ανάξια για υπάλληλο διαγωγή κατά την έννοια της περίπτωσης ε΄ της παρ. 1 του παρόντος άρθρου η άσκηση συνδικαλιστικής, πολιτικής ή κοινωνικής δράσης.»

Όλα τα παραπάνω συνηγορούν στην διαπίστωση πως η συγκεκριμένη παραπομπή αποτελεί μια καθαρά πολιτική δίωξη με στόχο τον εκφοβισμό

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Κέρκυρας:

ü    θεωρεί απαράδεκτη και αδικαιολόγητη την πειθαρχική δίωξη του συναδέλφου μας Ηλία Σμήλιου

ü    καταγγέλλει την Διευθύντρια Π.Ε. που ως μη όφειλε την άσκησε, ακολουθώντας άνωθεν εντολές

ü    ζητά την άμεση απόσυρσή της απαράδεκτης παραπομπής στο πειθαρχικό που αποτελεί πολιτική δίωξη, κατά παράβαση μάλιστα της ισχύουσας νομοθεσίας

Δηλώνουμε πως είμαστε απέναντι σε κάθε προσπάθεια να φιμωθεί και να τιμωρηθεί η αλληλεγγύη και η συμμετοχή στους κοινωνικούς αγώνες.

Ζητάμε την άμεση κατάργηση των σχετικών διατάξεων του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα, που στοχεύουν στην κατατρομοκράτηση των δημόσιων υπαλλήλων και τη δίωξη κάθε φωνής που αντιστέκεται στην αντιλαϊκή πολιτική

Υπερασπιζόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις τα βασικά κοινωνικά δικαιώματα (παιδεία-υγεία-στέγη) για όλους τους ανθρώπους και ιδιαίτερα τους πιο ευάλωτους και στεκόμαστε στο πλευρό όλων εκείνων που συνεχίζουν να αγωνίζονται με ανιδιοτέλεια για τις ανάγκες των απλών ανθρώπων.

Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2023

Συγκέντρωση αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό λαό


Συγκέντρωση αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό λαό

Πέμπτη 19/10, 6.30 μ.μ., Πλατεία Γεωργάκη

«Με την εγκαθίδρυση μιας σχέσης καταπίεσης, η βία έχει ήδη αρχίσει. Ποτέ στην ιστορία η βία δεν ξεκίνησε από τους καταπιεσμένους. […] Η βία ξεκινάει από εκείνους που καταπιέζουν, που εκμεταλλεύονται, που δεν αναγνωρίζουν τους άλλους ως πρόσωπα – όχι από εκείνους που καταπιέζονται, που υφίστανται εκμετάλλευση και δεν αναγνωρίζονται».

Paulo Freire, Pedagogy of the Oppressed

Αν το Ισραήλ πραγματοποιήσει το τελεσίγραφο του, θα βρεθούμε μπροστά σ’ ένα έγκλημα τεραστίων διαστάσεων. Συγκεκριμένα, το Ισραήλ προχώρησε σε εντολή εκκένωσης της Γάζας εντός 24ώρου για 1,1 εκατομμύρια ανθρώπους σε μια έκταση περίπου ίση με τη μισή Κέρκυρα. Η εντολή εκκένωσης της Γάζας δηλώνει ότι βρισκόμαστε μπροστά στο μεγαλύτερο έγκλημα εδώ και δεκαετίες, μια ασύλληπτων διαστάσεων τραγωδία. Το πιο εξοργιστικό είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων της Γάζας είναι ήδη πρόσφυγες, εκδιωγμένοι από τη γη που κατέχει το Ισραήλ για να χτίσει εποικισμούς.

Βρισκόμαστε λίγες μόνο ώρες πριν συντελεστεί το έγκλημα. Στα θεωρεία, οι κυβερνήσεις, τα ΜΜΕ, η «κοινή γνώμη» της Δύσης, το ελληνικό πολιτικό κατεστημένο, έτοιμοι από καιρό να απολαύσουν και να χειροκροτήσουν τη σφαγή. Στις θάλασσες της Μεσογείου ήδη καταφθάνουν οι ενισχύσεις από τις ΗΠΑ και άλλες δυνάμεις του ΝΑΤΟ.

Οι δραματικές πολεμικές εξελίξεις στην Παλαιστίνη είναι αποτέλεσμα της βάρβαρης κατοχής των Παλαιστινιακών εδαφών, του καθεστώτος απαρχάιντ σε βάρος των αραβικών πληθυσμών, των βίαια επεκτεινόμενων Ισραηλινών εποικισμών, των δεκάδων ισοπεδωμένων πόλεων και χωριών, των χιλιάδων Παλαιστινίων μαρτύρων-αγωνιστών και φυλακισμένων. Πάνω απ’ όλα είναι συνεπακόλουθο των ιμπεριαλιστικών επιλογών να στερούν στον Παλαιστινιακό λαό -καταπατώντας αποφάσεις του ΟΗΕ ακόμα και δικές τους διακηρύξεις- το νόμιμο δικαίωμά των Παλαιστινίων στην αυτοδιάθεση και στη δημιουργία του δικού του κράτους. Σε αυτόν τον αγώνα ο μαρτυρικός Παλαιστινιακός λαός έχει γράψει με το αίμα του σελίδες ηρωικής αντίστασης ενάντια στο σιδερόφρακτο Ισραήλ, κερδίζοντας την αναγνώριση και συμπαράσταση των λαών του κόσμου.

Οι μόνοι που μπορούν να σταματήσουν αυτό το έγκλημα είμαστε όλοι εμείς. Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας καταδικάζει την εγκληματική βαρβαρότητα του ισραηλινού καθεστώτος και τάσσεται σταθερά στο πλευρό του Παλαιστινιακού λαού. Υποστηρίζει τον δίκαιο αγώνα του για λευτεριά και ανεξαρτησία, σταθερά και διαχρονικά, με πρωτοβουλίες διδασκαλίας μέσα στις σχολικές μας τάξεις αλλά και με τη στήριξη στην Πρωτοβουλία ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΓΑΖΑ και των αποστολών αλληλεγγύης εκπαιδευτικών στη Γάζα.

Καλούμε τα μέλη μας να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό λαό, την Πέμπτη 19 Οκτωβρίου στις 18:30, στην Πλατεία Γεωργάκη.

Τρίτη 10 Οκτωβρίου 2023

Κήρυξη 3ωρων στάσεων εργασίας

 Σας ενημερώνουμε, ότι το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει κηρύξει 3ωρες στάσεις εργασίας για το 1ο ή 2ο 3ωρο του προγράμματος των σχολικών μονάδων για τον μήνα Οκτώβριο (μέχρι και την Τρίτη 31/10/2023) όπως επίσης και επιπλέον στάση εργασίας που καλύπτει το ολοήμερο και διευρυμένου ωραρίου (14:00 – 17:30), στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της Υ.Α. 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της».

Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2023

ΔΟΕ: Απαντάμε ενωτικά και αποφασιστικά στις παράνομες πιέσεις στελεχών της εκπαίδευσης και τις απειλές κατά των εκπαιδευτικών που υιοθετούν και εφαρμόζουν τα Ενιαία Κείμενα. Βήματα αγώνα για την υπεράσπιση της Δημόσιας εκπαίδευσης


 Θέμα: Απαντάμε ενωτικά και αποφασιστικά στις παράνομες πιέσεις στελεχών της εκπαίδευσης και τις απειλές κατά των εκπαιδευτικών που υιοθετούν και εφαρμόζουν τα Ενιαία Κείμενα. Βήματα αγώνα για την υπεράσπιση της Δημόσιας εκπαίδευσης.

 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Ο κλάδος μας δίνει, για τρίτο στη σειρά χρόνο, μια, ιστορικών διαστάσεων, μάχη για την υπεράσπιση της Δημόσιας εκπαίδευσης και του Δημόσιου Σχολείου ενάντια στην κατηγοριοποίηση σχολείων/μαθητών/εκπαιδευτικών, των αντιεκπαιδευτικών  νόμων 4692/20 και 4823/21 για την αξιολόγηση. Μια μάχη που συνάντησε βία,  απειλές, εκφοβισμό και τρομοκρατία,  καθοδηγούμενη επίθεση από Μ.Μ.Ε. και δικαστικές αποφάσεις που έκριναν «παράνομους» τους αγώνες μας.

Στις 4-10-2023, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. απέστειλε τα νέα σχέδια Ενιαίων Κειμένων για το σχολικό έτος 2023-2024. Ενιαία Κείμενα που έχουν αποτρέψει, τα δύο προηγούμενα σχολικά έτη, την πολιτική της κατηγοριοποίησης σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών. Αυτό έγινε πραγματικότητα με τη συλλογική ενιαία και μαζική μας στάση.

Είναι σαφές και αναμενόμενο ότι η στάση αυτή του κλάδου έχει ενοχλήσει όλα εκείνα τα «πρόθυμα» στελέχη εκπαίδευσης (που ευτυχώς αποτελούν μια θλιβερή μειοψηφία) τα οποία τις τελευταίες ημέρες με προφορικές εντολές για καταστρατήγηση της δημοκρατικής λειτουργίας των συλλόγων διδασκόντων, απειλές για ποινές, χαμηλή βαθμολόγηση, ακόμη και «δημόσια διαπόμπευση» (σε ποιες εποχές ζουν άραγε ;)  έχουν αναλάβει το έργο της συνέχισης της πολιτικής τρομοκρατίας που είχε υιοθετήσει η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Η «ενημέρωση» - απειλή  ότι τα ενιαία κείμενα, αποτέλεσμα της συντεταγμένης στάσης των εκπαιδευτικών, είναι παράνομα και ότι όσοι τα αναρτήσουν στις πλατφόρμες του Ι.Ε.Π. θα είναι υπόλογοι και θα τιμωρηθούν, είναι καθαρή τρομοκρατία και χρησιμοποιείται με τον γκαιμπελίστικο τρόπο που χρησιμοποιείται γιατί δεν έχει καμία νομική βάση.

 

Κάνουμε ξεκάθαρο ότι:

α) Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι σύλλογοι διδασκόντων είναι αυτοί που αποφασίζουν, αποτελώντας το βασικό όργανο διοίκησης των σχολικών μονάδων. Κανένας δεν έχει δικαίωμα να παρακάμψει τη συνεδρίασή τους. Από τη στιγμή που ο σύλλογος διδασκόντων  συνεδριάσει και αποφασίσει, κανένας δεν νομιμοποιείται  να προβεί σε αναθέσεις.

Στις συνεδριάσεις καταθέτουμε τα ενιαία κείμενα που έχει στείλει η Δ.Ο.Ε. Αυτό, όχι γιατί οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία δεν είναι ικανοί να σκεφτούν, αλλά ως μέτρο αποτροπής της  κατηγοριοποίησης των σχολείων που επιδιώκουν οι διατάξεις του ν.4692/20. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να αποφασίσουν να υιοθετήσουν τα κείμενα αυτά και να τα καταχωρήσουν στο βιβλίο Πρακτικών του συλλόγου διδασκόντων. (Δείτε αναλυτικά το συνοδευτικό κείμενο που απέστειλε η Δ.Ο.Ε., καθώς και τα κείμενα σε ηλεκτρονική μορφή).

Στην περίπτωση που η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας  δεν συγκαλεί τον σύλλογο διδασκόντων, με στόχο να προχωρήσει, παράνομα, σε αναθέσεις, τότε κάνουμε χρήση του δικαιώματος, βάσει του οποίου το 1/3 των εκπαιδευτικών ζητά τη σύγκληση του συλλόγου διδασκόντων με το συγκεκριμένο θέμα. Η Διεύθυνση, τότε, υποχρεούται να συγκαλέσει τον σύλλογο διδασκόντων σε ειδική συνεδρίαση.

β) Οι αναφορές των «πρόθυμων» στελεχών εκπαίδευσης σε «παρανομία και παραβίαση του κανονιστικού πλαισίου», δεν έχουν καμία νομική ή διοικητική υπόσταση, βρίσκονται έξω από το κανονιστικό πλαίσιο των θεσμικών λειτουργιών ενός συλλογικού οργάνου, παραβιάζουν κάθε αρχή ελευθερίας της σκέψης και του λόγου, αντιβαίνουν στην ίδια τη δημοκρατία. Αποτελούν, τελικά, φτηνή απειλή και άθλια απόπειρα εκφοβισμού.

Η απόφαση των συλλόγων διδασκόντων για χρήση των ενιαίων κειμένων δεν εμπεριέχει κανένα στοιχείο παρανομίας. Η απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, μας προφυλάσσει από οποιαδήποτε παραχάραξη. Αντίθετα, παρανομία είναι η άρνηση αποδοχής στη διαδικασία συζήτησης, του τεκμηριωμένου γραπτού λόγου και της εμπεριστατωμένης θέσης. Παρανομία αποτελεί η, με οποιοδήποτε τρόπο, παραχάραξη της απόφασης του συλλόγου διδασκόντων.

Μετά τη λήψη της απόφασης και την καταχώρησή της στο βιβλίο Πρακτικών, αυτή πρέπει να αναρτηθεί και στις πλατφόρμες του Ι.Ε.Π. (αυτούσια και όχι με επιμέρους διαφοροποιήσεις που υπονομεύουν την ενιαία στάση και συμβάλλουν στην κατηγοριοποίηση). Σε περίπτωση που χωρίς συνεδρίαση και έγκριση του συλλόγου διδασκόντων έχει αναρτηθεί οτιδήποτε στις πλατφόρμες, αυτό πρέπει να τροποποιηθεί με βάση τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων.

γ) Αν υπάρχει η παράνομη άρνηση καταγραφής των αποφάσεων του συλλόγου διδασκόντων στο Πρακτικό, τότε κανένας συνάδελφος δεν υπογράφει Πρακτικό το οποίο δεν περιέχει τις, νόμιμα, ειλημμένες αποφάσεις μέχρι αυτές να καταγραφούν.

δ) Στις περιπτώσεις (γεγονός που απευχόμαστε) που η απόφαση του συλλόγου διδασκόντων είναι αντίθετη με τα ενιαία κείμενα της Δ.Ο.Ε., τότε η μειοψηφούσα άποψη μπορεί δικαιωματικά να κατατεθεί στα πρακτικά ως διαφορετική άποψη. (ΠΡΟΣΟΧΗ: Η ονομαστική καταγραφή της άποψης αποτελεί δικαίωμα και όχι υποχρεωτική επιβολή. Κανένας δεν μπορεί να υποχρεώσει σε ονομαστική καταγραφή μιας άποψης, αν δεν το επιθυμεί ο εκφραστής της άποψης).

          Συνάδελφοι,

           Όπως έχουμε, επανειλημμένα, τονίσει και στο συνοδευτικό κείμενο και στις ανακοινώσεις που έχουν αποσταλεί:

α) Όλοι/ες οι εκπαιδευτικοί μετέχουν σε όλες τις ομάδες, χωρίς διαφοροποίηση, με ευθύνη του συλλόγου διδασκόντων.

β) Συντονιστής αναλαμβάνει ένας συνάδελφος ο οποίος εκφράζει την άποψη του συλλόγου διδασκόντων. Επισημαίνουμε ότι όλες οι ενέργειες που θα χρειαστούν το επόμενο διάστημα, θα πραγματοποιηθούν, όπως και τα 2 προηγούμενα χρόνια, κεντρικά από τη Δ.Ο.Ε.

γ) Στο βιβλίο Πρακτικών καταγράφονται  τα κείμενα της Δ.Ο.Ε. για την αποτίμηση και τον προγραμματισμό.

 

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΑ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΝΙΚΗ

 

            Τους γυρίζουμε ενωμένοι την πλάτη. Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας στηρίζει και καλύπτει με υπευθυνότητα τα μέλη της, όπως πάντα πράττει, απέναντι στην αυθαιρεσία και την παρανομία της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και όσους την ακολουθούν.

Δεν διχαζόμαστε. Είμαστε όλοι μαζί στον κοινό αγώνα για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου.

Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2023

Ενιαία κείμενα

 

Θέμα: Συνεχίζουμε τον αγώνα. Ακυρώνουμε στην πράξη την αξιολόγηση-χειραγώγηση-διάλυση του Δημόσιου Σχολείου. Ακυρώνουμε στην πράξη την κατηγοριοποίηση σχολείων - μαθητών - εκπαιδευτικών.

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες

Ο νικηφόρος αγώνας ενάντια στην επιβολή της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, όπως αυτή προβλέπεται από την υπ’ αρ. 108906/ΓΔ4/10-9-2021 Υ.Α. «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων» (ΦΕΚ Β 4189/10-9-2021) σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 33, 34 και 35 του ν. 4692/2020, όπως συμπληρώθηκαν από τις διατάξεις του ν.4823/2021, συνεχίζεται με ενιαία, συλλογική και αποφασιστική στάση. Είναι αγώνας διαρκείας, αγώνας πολύμορφος.

Σήμερα, με οδηγό τον αγώνα του κλάδου, την ομόφωνη απόφαση της 92ης Γενικής Συνέλευσης τον Ιούνιο του 2023 και τις αποφάσεις του Δ.Σ. της ΔΟΕ, αποστέλλουμε τα ενιαία κείμενα της Φάσης 1 2023 - 2024, ως απάντηση στον προβλεπόμενο προγραμματισμό και καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να τα υιοθετήσουν αυτούσια χωρίς καμία απολύτως διαφοροποίηση. Σημειώνεται ότι στη φάση αυτή πραγματοποιούνται οι ειδικές συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων με αποκλειστικό θέμα τον προγραμματισμό για το σχ. έτος 2023-24 όπου αποφασίζονται οι δράσεις που θα πραγματοποιηθούν και γίνεται ο ορισμός συντονιστή/στριας.

Στη λογική του Υπουργείου Παιδείας και των μηχανισμών του απαντάμε ενιαία. Συντεταγμένα και ενωτικά, θα προχωρήσουμε και πάλι όλο το επόμενο διάστημα, εξασφαλίζοντας την οργάνωση κάθε σχεδίου δράσης σε κεντρικό επίπεδο από την Ομοσπονδία και όχι ανά σχολική μονάδα, με επιστημονικές ημερίδες, συνέδρια, κοινές εκδηλώσεις με όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς (εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, γονεϊκοί φορείς, Παιδαγωγικά Τμήματα), στη βάση των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματος και του Κλάδου, έτσι ώστε να ακυρώσουμε και φέτος, στην πράξη την πολιτική κατηγοριοποίησης, διαφοροποίησης της σχολικής μονάδας που αποτελεί το πρώτο καθοριστικό βήμα για την ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίησή της.

Έχοντας ως παρακαταθήκη την εμπειρία των αγώνων των προηγούμενων ετών,  ακυρώνουμε τη στόχευση του Υπουργείου Παιδείας να ανοίξει τον δρόμο στον ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων, στη λειτουργία τους ως επιχειρήσεις, στην όρθωση μορφωτικών φραγμών στους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Οι αγώνες μας έχουν αποτέλεσμα. Οι επιδιώξεις της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., μέχρι σήμερα, δεν έχουν υλοποιηθεί.

Υπενθυμίζουμε:

1. Δεν φτιάχνουμε τα κείμενα για να αξιολογηθούμε με καλό βαθμό ούτε για να αναδείξουμε τα σημεία υπεροχής της μιας σχολικής μονάδας έναντι της άλλης, αλλά για να αποτυπώσουμε την ενιαία και κοινή μας στάση.

2. Επισημαίνουμε ότι κάθε σχέδιο δράσης αποτελεί υπόθεση όλου του συλλόγου διδασκόντων και στόχος είναι να μην υπάρχει μερισμός μεταξύ των εκπαιδευτικών. Για το λόγο αυτό οι σύλλογοι διδασκόντων κατά τον ορισμό συντονιστών/στριών των δράσεων, καλούνται να λειτουργήσουν με τον ενιαίο τρόπο που λειτούργησαν και πέρυσι.

3. Δεν αποτυπώνουμε κανέναν επιπλέον άξονα πέρα από αυτούς που έχουν επιλεγεί από τη Δ.Ο.Ε. Επιλέγουμε από τους άξονες της Δ.Ο.Ε. όσους χρειάζονται σε κάθε σχολική μονάδα.

4. Τα κείμενα στόχο έχουν να: α. ενώσουν όλους τους συλλόγους διδασκόντων, αναιρώντας έτσι τη δημιουργία επιλέξιμων/ανταγωνιστικών προφίλ για κάθε σχολική μονάδα, β. διατηρήσουν το κριτικό πνεύμα των εκπαιδευτικών, γ. ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του αγώνα για την ακύρωση της αξιολόγησης – κατηγοριοποίησης.

Τονίζουμε και πάλι ότι η ιδέα που διαπερνά τα κείμενα είναι ότι οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη δουλειά στα σχολεία βρίσκονται έξω από αυτά, και πάντως όχι στις μικροδιαφορές που μπορεί να υπάρχουν από τάξη σε τάξη ή από σχολείο σε σχολείο. Η ενιαία στάση των σχολείων αφορά στη σχέση μας με τη διοίκηση και στην αντίστασή μας στην προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης. Η πλούσια δουλειά και οι παιδαγωγικές δράσεις  κάθε συλλόγου διδασκόντων για τους μαθητές του, σε κάθε σχολείο, σε κάθε τάξη, όπως κάνουμε όλα τα χρόνια, συνεχίζονται και εντείνονται. 

Η συλλογική μας στάση απαντά στις απειλές, στη βία, στην ποινικοποίηση των αγώνων, στην περιφρόνηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας. Ενωμένοι/ες υπηρετούμε το δημόσιο Σχολείο και τον παιδαγωγικό μας ρόλο.

Στις συνεδριάσεις στις οποίες θα κληθούν οι Σύλλογοι Διδασκόντων καταθέτουμε τα κείμενα της Ομοσπονδίας για στόχους και τίτλους σχεδίων δράσης, χωρίς καμιά διαφοροποίηση, εξειδίκευση, συμπλήρωση. Στο βιβλίο Πρακτικών καταγράφεται (ή επικολλάται) η απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων με τα κείμενα της ΔΟΕ  για τον προγραμματισμό, με όσους άξονες αποφασιστούν από τον Σύλλογο Διδασκόντων, όπως και τα δύο προηγούμενα χρόνια. Καμιά εξειδικευμένη ανάρτηση δεν πρέπει να γίνει από κανένα Σχολείο και κανέναν/καμία εκπαιδευτικό. Τονίζουμε ότι η Δ.Ο.Ε. θα αναλάβει πάλι με ενιαίο τρόπο τον σχεδιασμό και την υλοποίηση όλων των δράσεων που προβλέπονται τους επόμενους μήνες. Καλούμε τα στελέχη της εκπαίδευσης να συνταχθούν με τις αποφάσεις της Ομοσπονδίας και των Συλλόγων Διδασκόντων κατοχυρώνοντας τις δημοκρατικές κατακτήσεις του κλάδου και τη δημοκρατική λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Συνεχίζουμε δυναμικά. Απευθυνόμαστε στους γονείς και την κοινωνία, διευρύνουμε τον αγώνα υπεράσπισης του Δημόσιου σχολείου με Πανεκπαιδευτικό Μέτωπο (Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε., Ο.Ι.Ε.Λ.Ε., γονείς, μαθητές, φοιτητές). Καλούμε όλους τους Συλλόγους Π.Ε. της χώρας, για την ενίσχυση του αγώνα να οργανώσουν τοπικές δράσεις και ενημερώσεις. Αναδεικνύουμε και αντιπαλεύουμε όλες τις πτυχές της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής (κενά, συγχωνεύσεις, συμπτύξεις, περικοπές, κατάργηση σχολικών επιτροπών κλπ). Οι αγώνες μας συνδέονται με τους κοινωνικούς αγώνες και το εργατικό κίνημα.


Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2023

ΔΟΕ: Συνεχίζουμε στον αγωνιστικό δρόμο ακύρωσης της αξιολόγησης - διάλυσης του Δημόσιου σχολείου ενιαία, αγωνιστικά, αποφασιστικά με τα Ενιαία Κείμενα


 Θέμα: Συνεχίζουμε στον αγωνιστικό δρόμο ακύρωσης της αξιολόγησης – διάλυσης του Δημόσιου σχολείου ενιαία, αγωνιστικά, αποφασιστικά με τα Ενιαία Κείμενα 

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. χαιρετίζει τις δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που τα δύο τελευταία χρόνια έδωσαν περήφανη απάντηση, απέναντι στην κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών με πρόσχημα την «αξιολόγηση», υλοποιώντας συλλογικά και ενιαία, σε μεγάλο μέρος του, τις αποφάσεις του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. Με την ίδια και μεγαλύτερη ένταση και αποφασιστικότητα συνεχίζουμε και τη φετινή σχολική χρονιά κρατώντας όρθιο το Δημόσιο Σχολείο και υπερασπίζοντας τους μαθητές και το καθολικό δικαίωμά τους στη μόρφωση.

Για την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο, συνεχίζουμε και τη νέα σχολική χρονιά, 2023-2024, την ίδια επιτυχημένη μορφή των δύο τελευταίων ετών (στο πνεύμα της απόφασης της 92ης Γ.Σ. όπως εξειδικεύτηκε με την απόφαση του Δ.Σ.). Σε αυτή την κατεύθυνση και σε συνέχεια της Αρ.Πρωτ. 615/ 7-9-2023 ανακοίνωσής μας, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. αποφάσισε τη συνέχιση του αγώνα ενάντια στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, ενάντια στην κατηγοριοποίηση και την υποβάθμιση των νόμων 4692/20 και 4823/21,  με την τακτική των Ενιαίων Κειμένων.

Συνεχίζουμε αταλάντευτα.

Τις αμέσως επόμενες ημέρες θα υπάρξει ανακοίνωση του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας με τα νέα Ενιαία Κείμενα για τη σχολική χρονιά 2023 – 2024, ώστε να προχωρήσουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, συλλογικά στην ανάρτησή τους.

Μέχρι τότε καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην σπεύσουν να προχωρήσουν σε σχετική συνεδρίαση, αλλά να αναμένουν τα κείμενα της Ομοσπονδίας τα οποία θα σταλούν έγκαιρα στις σχολικές μονάδες.

Καλούμε τους Σ.Ε.Π.Ε. όλης της χώρας να βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία και ενημέρωση των εκπαιδευτικών μπροστά στη νέα φάση του αγώνα.

Καλούμε όλους/ες τους/τις συναδέλφους να συνεχίσουν απτόητοι το έργο που επιτελούν.

Δε θα σταματήσουμε το δίκαιο αγώνα μας για ένα σχολείο σύγχρονο, δημοκρατικό και συνεργατικό, για ένα σχολείο που θα καλύπτει τις μορφωτικές και αναπτυξιακές ανάγκες όλων των μαθητών/τριών μας. Συνεχίζουμε  αποδομώντας την αντιεκπαιδευτική πολιτική, αντιστεκόμενοι στην εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών, εκπαιδευτικών και την αντιδημοκρατική χειραγώγηση, που επιδιώκεται να γίνει κανόνας στην εκπαιδευτική πραγματικότητα του δημόσιου σχολείου.

ΔΟΕ: Έκπτωση στις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών για τις προσεχείς Εκλογές


 

Αρ. Πρωτ. 649

Αθήνα   28/9/2023

Προς

1. Το Υπουργείο Παιδείας

2. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

3. το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών  

 

 





Θέμα: Έκπτωση στις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών για τις προσεχείς Εκλογές

            Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.  εκτιμώντας τις οικονομικές δυσκολίες με τις οποίες βρίσκονται    αντιμέτωποι οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι εργάζονται μακριά από τον τόπο άσκησης του εκλογικού δικαιώματός τους, αιτείται την εξασφάλιση έκπτωσης εισιτηρίων 50% σε όλα τα Μέσα Μεταφοράς, (ΚΤΕΛ, ακτοπλοϊκά εισιτήρια, τρένα, αεροπορικά εισιτήρια) για τις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές στις 8 Οκτωβρίου 2023 καθώς και στις επαναληπτικές της 15ης Οκτωβρίου όπου πραγματοποιηθούν.

 

Το αίτημα αφορά όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό που υπηρετεί μακριά από τον τόπο άσκησης του εκλογικού δικαιώματος, για τις μετακινήσεις που θα πραγματοποιηθούν από και προς τις σχολικές τους μονάδες, κατά τις ημέρες των Εκλογών .

Για την κατάργηση των σχολικών επιτροπών & δημοτικών επιτροπών παιδείας


 Θέμα: Για την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, δημοτικών επιτροπών παιδείας και τα χρήματα των κυλικείων

Τις προηγούμενες μέρες σε νομοσχέδιο που κατατέθηκε από το υπουργείο Εσωτερικών και φέρει τον τίτλο «Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης ΟΤΑ α' και β' βαθμού, κατάργηση νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου δήμων, ...» καταργούνται τα ΝΠΔΔ και οι σχολικές επιτροπές, και οι αρμοδιότητές τους μεταφέρονται στον δήμο και τα δημοτικά συμβούλια.

Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών από την κυβέρνηση αναμένεται να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα. Ούτε οι εκπαιδευτικοί, ούτε οι γονείς θα έχουν δικαίωμα ενημέρωσης και κυρίως λόγου στη διαδικασία λήψης αποφάσεων για τις χρηματοδοτήσεις, ενώ ως σήμερα συμμετέχουν με δικαίωμα ψήφου διευθυντές/νριες των σχολείων, εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών, των γονέων/κηδεμόνων και των μαθητών/τριών. Το Υπουργείο Εσωτερικών προσπαθεί να εδραιώσει τις πελατειακές σχέσεις και να καλλιεργήσει κουλτούρα υποταγής των σχολείων και των εκπαιδευτικών που θα αναζητούν πόρους για την «αυτονομία» της σχολικής τους μονάδας. Θέλει να καταργήσει ακόμα και τα υπάρχοντα στοιχειώδη κριτήρια των σχολικών επιτροπών στην κατανομή των πιστώσεων, όπως αυτά  του αριθμού των μαθητών, των τμημάτων, των αιθουσών, των γυμναστηρίων, των αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, των εργαστηρίων, των βιβλιοθηκών κ.λ.π., αλλά και την παλαιότητα των κτιρίων, καθώς και τις ειδικότερες ανάγκες των σχολικών μονάδων. Σε τέτοιες συνθήκες χάνεται κάθε είδους αναλογία και ισότητα στο μοίρασμα των πιστώσεων, πράγμα που θα οδηγήσει σε αυθαιρεσίες και κάθε είδους συναλλαγές και πιέσεις προς τις διευθύνσεις των σχολείων. Καταργείται κάθε στοιχειώδης συνέχεια, διαφάνεια και έλεγχος στην κατανομή πιστώσεων που μπορούσε να αξιοποιηθεί από τους μαζικούς φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας στη διερεύνηση και αγωνιστική διεκδίκηση της κάλυψης των αναγκών των σχολείων.

Προφανές είναι ότι σε συνέχεια της αντιλαϊκής πολιτικής που ακολουθεί η κυβέρνηση  δεν χωρά ούτε καν το σχήμα των οργανισμών των Σχολικών Επιτροπών, οι οποίες είναι υπεύθυνες για τη διαχείριση των πιστώσεων που διατίθενται από τον δήμο για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας των σχολείων (καθαρισμός, θέρμανση, φωτισμός, ύδρευση, τηλέφωνο, αποχέτευση, αναλώσιμα κ.λπ.) και του κάθε είδους εξοπλισμού τους (έπιπλα, βιβλιοθήκες κ.ά.). Πρόκειται δηλαδή για άλλο ένα βήμα στην υποχρηματοδότηση και εμπορευματοποίηση των σχολείων. Αυτό ακριβώς προωθεί η κυβέρνηση με τη νέα της τροπολογία.

Είναι γνωστό επίσης ότι τα τελευταία χρόνια έχουν παρακρατηθεί από πολλούς δήμους και δεν έχουν αποδοθεί στα σχολεία  τα λεφτά των κυλικείων (αρκετές χιλιάδες ευρώ για κάθε σχολείο). Εδώ στο νησί μας, ο ΣΕΠΕ Κέρκυρας έχει καταγγείλει πολλές φορές τη μη νόμιμη καθυστέρηση της καταβολής των λειτουργικών στις σχολικές μονάδες. Αλήθεια τι θα γίνει με αυτά τα χρήματα, εάν και εφόσον καταργηθούν οι σχολικές επιτροπές; Μήπως τα παρακρατηθέντα χρήματα κινδυνεύουν να  «εξαφανιστούν» μέσα στον κυκεώνα της γραφειοκρατίας, της εμπρόθετης σύγχυσης και της μετάθεσης ευθυνών, αφήνοντας τα σχολεία για άλλη μια φορά εκτεθειμένα;   

Είναι φανερό ότι, αν αυτοί οι σχεδιασμοί προχωρήσουν, τα ήδη υποχρηματοδοτούμενα σχολεία θα φτωχύνουν και άλλο. Ανοίγεται, έτσι, ο δρόμος να μετατραπούν σε  μονάδες όπου οι διευθυντές θα πασχίζουν να βρουν πόρους με κάθε τρόπο για να μπαλώνουν όπως όπως τα προβλήματα, ενώ το κράτος θα παριστάνει τον Πόντιο Πιλάτο. Η κυβέρνηση της ΝΔ και η νυν υπουργός  Εσωτερικών κ. Κεραμέως επιδιώκουν την επιτάχυνση της εφαρμογής του ν. 4692/20 (που η ίδια η Κα Κεραμέως ως υπουργός τότε της Παιδείας έφερε) μέσα από τον οποίο έχουν θεσμοθετήσει την αναζήτηση πόρων και χορηγών από τη σχολική μονάδα.

Απαιτούμε:

·         Απόδοση εδώ και τώρα  στα σχολεία όλων των χρημάτων που έχουν παρακρατηθεί από τα κυλικεία. Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων να καταγράψουν τα ποσά που έχουν παρακρατηθεί προκειμένου να υπάρχει σαφή εικόνα των χρημάτων που πρέπει να αποδοθούν από τον δήμο στη σχολική τους μονάδα.

·         Δραστική αύξηση της χρηματοδότησης των σχολείων, κόντρα στην αντιλαϊκή πολιτική των περικοπών. Η ασφάλεια των μαθητών και η αναβάθμιση της μαθησιακής διαδικασίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τις κατάλληλες υποδομές και τον αντίστοιχο υλικοτεχνικό εξοπλισμό.

·         Άμεση κρατική κάλυψη των πάγιων αναγκών των σχολείων.   Οι λογαριασμοί ηλεκτρικού, νερού, φυσικού αερίου, τηλεφώνου, ίντερνετ να πληρώνονται απευθείας από το υπουργείο εσωτερικών/δήμο. 

·         Με ευθύνη των δήμων να συγκροτούνται επιτροπές παρακολούθησης της χρηματοδότησης των σχολείων, με συμμετοχή και των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας, των εκπαιδευτικών και των γονέων, προκειμένου να υπάρχει σταθερή παρακολούθηση των αναγκών που ανακύπτουν στις σχολικές μονάδες και άμεση χρηματοδότηση στη βάση αυτών.

·         Ούτε κουβέντα για αναζήτηση χορηγών. Η παιδεία είναι αποκλειστικά δημόσιο αγαθό για όλα τα παιδιά και όχι εμπόρευμα. 

Καλούμε τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και την Ο.Λ.Μ.Ε, τα Δ.Σ. Σ.Ε.ΠΕ και Ε.Λ.Μ.Ε να πάρουν άμεσα θέση, να καταδικάσουν τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς.