Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου 2016

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ



Αγαπητέ γονέα
Μέσα από αυτή την επιστολή που κρατάς στα χέρια σου θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σου ορισμένες σκέψεις και προβληματισμούς ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς ή οποία ξεκινά με σημαντικές αλλαγές στην λειτουργία του Νηπιαγωγείου μετά από σχετικές κυβερνητικές αποφάσεις.
Αγαπητέ γονέα, φέτος καλείσαι να μειώσεις τις απαιτήσεις σου απέναντι στη μόρφωση και διαπαιδαγώγηση των παιδιών σου.  
Τα δημοσιονομικά αυτής της πολιτικής δεν αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα της δίχρονης προσχολικής αγωγής για όλα τα παιδιά, νήπια και προνήπια. Δεν επιτρέπουν προσλήψεις νηπιαγωγών, ίδρυση νηπιαγωγείων,  δημιουργία κατάλληλων δομών.
Ήδη από τη λήξη της προηγούμενης σχολικής χρονιάς η κυβέρνηση έδειξε τις προθέσεις της και στην προσχολική αγωγή. Έθεσε κριτήρια για να περιορίσει την εγγραφή παιδιών στο ολοήμερο τμήμα του νηπιαγωγείου. Και λίγο πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς υποβάθμισε παραπέρα το ρόλο του ολοήμερου τμήματος, αλλάζοντας τον ενιαίο χαρακτήρα του.
ΣΕ ΘΕΛΟΥΝ ΣΥΝΕΝΟΧΟ, παθητικό αποδέκτη στο χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών σου. Μας εμπαίζουν, γονείς και εκπαιδευτικούς, ντύνοντας την υποβάθμιση του νηπιαγωγείου με παιδαγωγικό και κοινωνικό μανδύα.
Η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική. Το παιδί σου στην προσχολική ηλικία έχει ανάγκη τουλάχιστον τη διετή φοίτηση στο νηπιαγωγείο για να αναπτυχθεί ολόπλευρα. Χρειάζεται να περνά την μέρα του σε χώρους ασφαλείς, επαρκείς, ευχάριστους που καλύπτουν τις ανάγκες των παιδιών σε παιχνίδι, «μάθηση», ανάπαυση, σίτιση. Χρειάζεται το κατάλληλο εξειδικευμένο προσωπικό, τραπεζοκόμο, καθαρίστρια. Είναι βασικό το παιδί, προσχολικής ηλικίας, με ήπιες ή βαριές εκπαιδευτικές ανάγκες να έχει το κατάλληλο νηπιαγωγείο με  το κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό.
Αντίθετα, η θέσπιση του «Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου» με στόχο να γίνεται με όρους «παιδοφύλαξης» υποβαθμίζει ακόμα παραπέρα το περιεχόμενό του. Δεν μπορούν να μπαίνουν περιορισμοί στην φοίτηση των παιδιών. Είναι αντιπαιδαγωγικό το παιδί να αλλάζει και να παρακολουθεί δύο ομάδες, την πρωινή και την απογευματινή. Είναι αντιπαιδαγωγικό να μην υπάρχει συνέχεια μεταξύ του πρωινού και του απογευματινού ωρολογίου προγράμματος.
Η αλλαγή στην ώρα προσέλευσης των νηπίων επίσης δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα σε πολλούς από εσάς και μας βάζει αντιμέτωπους ενώ στην πραγματικότητα δεν διευκολύνει τη λειτουργία του νηπιαγωγείου.
Απέναντι σε όλα αυτά, γονείς και εκπαιδευτικοί, δεν μπορούμε να συναινέσουμε. Δεν μπορούμε να μετρήσουμε τις ανάγκες των παιδιών μας με τη μεζούρα των δημοσιονομικών  κυβέρνησης.  
Με μέτρο τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας μπορούμε να σηκώσουμε το ανάστημα μας, να προσπεράσουμε την απογοήτευση και τη μοιρολατρία και να διεκδικήσουμε:
v  Δίχρονη υποχρεωτική για όλα τα παιδιά
v  Διορισμούς νηπιαγωγών
v  15 παιδιά το μέγιστο ανά τμήμα
v  Δημιουργία σύγχρονων και κατάλληλων νηπιαγωγείων

Η μόνη απάντηση στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας είναι η αναβάθμιση της προσχολικής αγωγής.
 Άλλωστε για την σπουδαιότητα της προσχολικής ηλικίας, δεν έχουν μιλήσει μόνο σύγχρονοι παιδαγωγοί και επιστήμονες, αλλά έγραψε ο σπουδαίος λογοτέχνης του προηγούμενου αιώνα Λέων Τολστόι:
 «Μήπως δεν απόχτησα τότε όλα  εκείνα, που είναι τώρα η ζωή μου; Απόχτησα τότε τόσα πολλά, τόσο γρήγορα, ώστε σε όλη την υπόλοιπη ζωή μου δεν απόκτησα ούτε το ένα εκατοστό σε σύγκριση με εκείνα. Από την ηλικία του πεντάχρονου παιδιού ως τη σημερινή μου μόνο ένα βήμα.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου